Na razie taka opcja została wprowadzona na rynku amerykańskim
Amazon postanowił jeszcze bardziej uprościć dokonywanie zwrotów przedmiotów kupionych za pośrednictwem swojej platformy. W przypadku większości produktów nie będzie wymagał zapakowania przesyłki. Wystarczy odnieść przedmiot do jednego ze wskazanych punktów nadawania paczek. Z takiej opcji będą mogli korzystać amerykańscy klienci Amazona.
– Rozumiemy, że znalezienie pudełka i taśmy oraz wydrukowanie etykiety do zwrotu może być kłopotliwe. Teraz większość zwrotów zakupów dokonanych na Amazonie jest łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej i nie wymaga żadnego pudełka – czytam w komunikacie opublikowanym przez operatora platformy e-commerce. Aby zwrócić produkt, wystarczy wygenerować kod QR na stronie centrum zwrotów, a następnie okazać go w jednym z punktów zwrotu i oddać niezapakowany przedmiot. Tam pracownik przygotuje paczkę i ją wyśle. Usługa jest dla klientów bezpłatna.
Zwrócić zakupione produkty bez pakowania można we wskazanych przez Amazon miejscach. Są to m.in. sklepy Amazona, sklepy sieci Kohl’s, a także punkty odbioru paczek UPS Store.