Firma zapowiedziała oficjalne otwarcie marketplace'a latem 2023 roku
Polski producent mebli Black Red White ogłosił, że uruchamia własny marketplace (platforma z towarami od wielu sprzedawców). BRW współpracuje nad wdrożeniem z francuskim Mirakl, który tworzył marketplace'y dla Carrefoura, Leroy Merlin, Walmartu czy Decathlonu. Otwarcie platformy planowane jest na lato 2023 roku.
Black Red White nie ujawnia zbyt wiele szczegółów projektu na tym etapie. Sieć informuje jedynie, że poszukuje kontrahentów i chce współpracować z dużymi markami i dystrybutorami, jak i mniejszymi sklepami, oferującymi produkty w kategorii "Dom i Ogród". BRW swoją decyzję tłumaczy chęcią poszerzenia portfolio. – Otwierając się na współpracę z zewnętrznymi partnerami, szybko uzupełnimy luki asortymentowe o nowe dla nas jako producenta kategorie produktowe – mówi cytowany w komunikacie sieci Mariusz Nowak, dyrektor BRW ds. e-commerce i strategii omnichannel.
Sieć podaje przy tym, że jej sklep internetowy brw.pl jest jednym z największym w Polsce i miesięcznie notuje około 3 mln wizyt. To właśnie pod tym adresem miałby działać marketplace. Udostępniony został formularz zgłoszeniowy dla przyszłych sprzedawców. BRW zaznacza, że kontrahentom zapewni m.in. dostęp do danych o klientach, ułatwienia w procesach obsługi i pomoc w logistyce.
W Polsce największym marketplacem nieprzerwanie pozostaje Allegro, ale nie brakuje firm, które zakładają własne platformy, poszerzając gamę produktów w ofercie. Od ponad roku w kraju działa Shopee, a jego dotychczasowe wyniki już opisywaliśmy. Swój marketplace mają Empik czy Decathlon. Nie zawsze kończy się to sukcesem, bo np. Carrefour zapowiadał rywalizację z Allegro, a swojego marketplace'a zamykał po cichu w 2020 roku, trzy lata po uruchomieniu.