Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Terminal zamiast puszki. Darczyńcy chcą bezgotówkowych zbiórek, nie tylko w internecie

Terminal podczas kwesty fundacji czy kościoła? Fundacja Polska Bezgotówkowa twierdzi, że to coraz popularniejszy sposób zbiórek

Bezgotówkowy trend przeniósł się także do fundraisingu. Zastosowanie terminala podczas zbiórki nie tylko ułatwia darczyńcom dokonanie wpłaty, ale zachęci ich do podarowania większej kwoty – wynika z badania "Dobroczynność zdaniem Polek i Polaków. Co zachęca, a co jest barierą?", które przywołuje Fundacja Polska Bezgotówkowa. 26 proc. respondentów wskazało, że forma bezgotówkowa mogłaby zmotywować ich do przekazania większych środków.

Przeczytajcie także: W Polsce jest już blisko 19 mln użytkowników bankowych aplikacji mobilnych

Fundacja zaznacza, że choć zainteresowanie bezgotówkowym fundraisingiem stale rosło, to pandemia całkowicie przemodelowała myślenie o zbiórkach. Z powodu obostrzeń nie można było zbierać datków w tradycyjny sposób, wzrosła więc liczba zbiórek w internecie. Jak opisuje organizacja, zmiany wywołane pandemią dotknęły też kościoły – parafie zaczęły wykorzystywać elektroniczne tace czy datkomaty.

– Od ponad dwóch lat odnotowujemy znaczący wzrost zapotrzebowania na wdrożenie bezgotówkowych form płatności w kościołach i związkach wyznaniowych. Częściowo jest to efekt pandemii, która wymusiła ograniczanie fizycznego kontaktu – mówi Joanna Erdman, prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Przeczytajcie także: Największe banki mają ponad 11,3 mln aktywnych "blikowiczów"

Ten trend w kościołach pokazuje z kolei badanie Fundacji z 2021 roku. Blisko co trzeci ankietowany zadeklarował, że chciałby mieć możliwość złożenia ofiary na tacę lub dokonania opłat w parafii przy użyciu karty. To m.in. dlatego Fundacja, promująca płatności bezgotówkowe w Polsce, w maju wspólnie z eService i Worldline, udostępniła podczas Caritas Dzień Dobra terminale płatnicze. Polska Bezgotówkowa wspiera też akcje charytatywne dla Ukrainy.

Organizacja wspiera też mikrodonacje, podpisała w tej sprawie list intencyjny z Donateo, projektem spółki BetterPOS. Donateo pozwala na wpłacanie niewielkich kwot podczas płatności za zakupy.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies