W ciągu roku liczba transakcji mobilnych wzrosła o 83 mln
Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w I kw. br. klienci największych banków na polskim rynku zlecili za pomocą urządzeń mobilnych ponad 334 mln przelewów (wliczając w to przelewy wewnętrzne oraz na numer telefonu odbiorcy przy wykorzystaniu systemu Blik). W porównaniu z kwartałem poprzedzającym liczba transakcji zleconych mobilnie wzrosła o ponad 6,6 mln. Natomiast w zestawieniu z analogicznym okresem 2021 r. wynik zmienił się o ponad 83 mln.
Bankiem, którego klienci najczęściej wykonują przelewy za pomocą m.in. smartfonów, pozostał ING. W I kw. 2022 r. zrealizowano niespełna 70 mln takich transakcji (mniej niż na koniec 2021 r.). Na kolejnych pozycjach znalazły się mBank, Santander, PKO BP i Millennium. Należy przy tym zaznaczyć, że dane mBanku są archiwalne – od kilku kwartałów instytucja nie udostępnia aktualnych statystyk w tym zakresie.
W rzeczywistości klienci z Polski zlecają przez urządzenia mobilne więcej przelewów, niż wynika to z poniższej tabeli. Jednak część instytucji nie ujawnia swoich statystyk. Nie robią tego np. Credit Agricole i Getin. Do niedawna podobnie postępował m.in. Citi, ale tym razem bank przesłał aktualne dane.