Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ponad 20,1 mln klientów mobilnych i prawie 11,2 mln mobile only. Dane cashless.pl za I kw. 2022 r.

W ciągu roku banki z Polski zwiększyły liczbę klientów korzystających z usług mobilnych o ponad 3 mln

Największe banki działające na polskim rynku na koniec I kw. 2022 roku miały ponad 20,1 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych. Tak przynajmniej wynika z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez te instytucje. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o blisko 840 tys. To także o ponad 3 mln więcej niż w analogicznym okresie roku 2021.

Przeczytajcie także: Apple wprowadzi płatności odroczone

Bankiem, który deklaruje posiadanie największej liczby klientów mobilnych, jest PKO BP. W I kw. 2022 roku miał ich ponad 4,87 mln. Na drugiej pozycji uplasował się mBank z wynikiem ponad 2,88 mln. Na kolejnych miejscach, z liczbą klientów przekraczającą 2 mln, znalazły się ING, Pekao, Santander oraz Millennium.

Warto dodać, że za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Część banków nie udziela informacji dotyczących bankowości mobilnej, niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Dlatego zebrane dane mogą być niepełne.

Przeczytajcie także: Z Allegro Pay skorzystało już milion klientów

Serwis cashless.pl zebrał też informacje na temat klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. W minionym kwartale działające na polskim rynku banki miały blisko 11,2 mln takich klientów. To o ok. 590 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym i o prawie 3 mln więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Bankiem, który szczyci się posiadaniem największej liczby klientów mobile only pozostaje PKO BP – w minionym kwartale miał ich ponad 2,84 mln. Więcej niż milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych miały także: ING, Millennium, Santander, Pekao oraz mBank. Szczególnie imponujący wydaje się kwartalny wzrost tego ostatniego: ponad 287 tys. Bank tłumaczy jednak, że wcześniej podawał niedoszacowane dane.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies