W ciągu roku banki z Polski zwiększyły liczbę klientów korzystających z usług mobilnych o ponad 3 mln
Największe banki działające na polskim rynku na koniec I kw. 2022 roku miały ponad 20,1 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych. Tak przynajmniej wynika z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez te instytucje. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o blisko 840 tys. To także o ponad 3 mln więcej niż w analogicznym okresie roku 2021.
Bankiem, który deklaruje posiadanie największej liczby klientów mobilnych, jest PKO BP. W I kw. 2022 roku miał ich ponad 4,87 mln. Na drugiej pozycji uplasował się mBank z wynikiem ponad 2,88 mln. Na kolejnych miejscach, z liczbą klientów przekraczającą 2 mln, znalazły się ING, Pekao, Santander oraz Millennium.
Warto dodać, że za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Część banków nie udziela informacji dotyczących bankowości mobilnej, niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Dlatego zebrane dane mogą być niepełne.
Serwis cashless.pl zebrał też informacje na temat klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. W minionym kwartale działające na polskim rynku banki miały blisko 11,2 mln takich klientów. To o ok. 590 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym i o prawie 3 mln więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Bankiem, który szczyci się posiadaniem największej liczby klientów mobile only pozostaje PKO BP – w minionym kwartale miał ich ponad 2,84 mln. Więcej niż milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych miały także: ING, Millennium, Santander, Pekao oraz mBank. Szczególnie imponujący wydaje się kwartalny wzrost tego ostatniego: ponad 287 tys. Bank tłumaczy jednak, że wcześniej podawał niedoszacowane dane.