Obecnie najbogatszą ofertę usług dodatkowych związanych z transportem ma Santander
Bilety komunikacji miejskiej, możliwość opłacania postoju w strefach płatnego parkowania, bilety autostradowe, a nawet zamówienie taksówki – coraz więcej banków udostępnia użytkownikom swoich aplikacji usługi dodatkowe związane z transportem. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie, z którego dowiecie się, w których apkach znajdziecie interesujące Was funkcje.
Bilety komunikacji miejskiej w swoich apkach bankowych kupować mogą klienci: Alior Banku, BNP Paribas, Millennium, Pekao, PKO BP oraz Santandera. Z wyjątkiem Pekao, które nawiązało partnerstwo ze SkyCashem, wszystkie instytucje współpracują w tym zakresie z operatorem aplikacji moBiLET. Wkrótce zaś wdrożenia usługi zakupu biletów mogą się spodziewać użytkownicy aplikacji ING oraz mBanku. Ten ostatni zapowiedział też, że oprócz biletów komunikacji miejskiej udostępni również bilety kolejowe, co wyróżniałoby go na tle rynku.
Jeśli zaś chodzi o możliwość opłacania postoju w strefach parkowania za pośrednictwem bankowości mobilnej, to taką usługę udostępnia obecnie osiem banków, a dołączyć ma do nich jeszcze mBank. Podobnie jak przy płatności za bilety, tak i przy opłatach parkingowych Alior, BNP Paribas, ING, Millennium, PKO BP i Santander współpracują z moBiLETem, a Pekao ze SkyCashem. Na współpracę z mPay zdecydował się zaś Getin.
Kierowcy parkujący z Moje ING mobile i IKO mogą liczyć na dodatkowe udogodnienie. Apka wyśle im powiadomienie o konieczności zakończenia parkowania, gdy tego nie zrobią, a odjadą z miejsca postoju.
Również osiem banków umożliwia swoim klientom wygodne opłacanie przejazdów koncesjonowanymi odcinkami autostrad A1 i A4. We współpracy z Autopay taką usługę zapewniają Alior, ING, Millennium, Pekao, Pocztowy, Santander oraz SGB. Natomiast własne rozwiązanie przygotował PKO BP.
Trwają też prace nad wprowadzeniem do aplikacji usługi zakupu e-biletów autostradowych, które uprawniają do przejazdu państwowymi odcinkami autostrad A2 i A4. Planami dotyczącymi takich wdrożeń pochwaliły się już PKO BP (rozwiązanie własne) oraz SGB (we współpracy z Autopay).
Katalog usług dodatkowych związanych z transportem zamyka funkcja zamawiania taksówki prosto z aplikacji bankowej. Z takiej opcji skorzystać mogą klienci Santandera.
W tabeli poniżej znajdziecie zestawienie usług dodatkowych związanych z transportem, dostępnych lub mających się wkrótce pojawić w aplikacjach poszczególnych banków. Po najechaniu na symbol pojawi się informacja o partnerze wdrożenia.