Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zdalne inwestowanie. Na platformie inPZU można potwierdzić swoją tożsamość za pomocą selfie

Użytkownik platformy w celu potwierdzenia tożsamości jest proszony o zrobienie zdjęcia swojego dowodu oraz swojej twarzy, a także wykonanie prostego gestu

TFI PZU wprowadziło nową metodę identyfikacji tożsamości klientów w serwisie inPZU. Osoby, które chcą rozpocząć inwestowanie za pośrednictwem tej platformy, mogą potwierdzić swoje dane za pomocą wideoweryfikacji.

Przeczytajcie także: PZU wprowadza iFlotę

Aby otworzyć portfel inwestycyjny na platformie inPZU, klient tak jak do tej pory wybiera fundusze, określa kwotę oraz podaje swoje dane osobowe. Następnie przenoszony jest do właściwego procesu wideoweryfikacji, przez który może przejść na komputerze lub na smartfonie.

W pierwszym kroku klient jest proszony o wykonanie zdjęcia dowodu osobistego. Następnie należy wykonać selfie, które zostaje poddane analizie biometrycznej i jest porównywane z wizerunkiem twarzy z dowodu. W ostatnim kroku użytkownik ma za zadanie wykonać prostą czynność przed kamerą – ten etap ma stanowić zabezpieczenie na wypadek kradzieży tożsamości. O wyniku wideoweryfikacji klient informowany jest za pomocą komunikatu na ekranie oraz w wiadomości SMS i e-mail.

TFI PZU zapewnia, że cały proces zajmuje ok. 5-7 minut, a wideoweryfikacja przeprowadzana jest przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. System wdrożony w serwisie inPZU, oprócz analizy danych zawartych w dokumencie tożsamości, bazuje na sztucznej inteligencji oraz analizie biometrycznej wizerunku twarzy klienta. Dodatkowo dowody osobiste weryfikowane są w Systemie Dokumentów Zastrzeżonych.

Przeczytajcie także: IKE i IKZE w PZU można założyć zdalnie

Dotychczas tożsamość użytkowników, którzy zdalnie zakładali konto na platformie, była potwierdzana na podstawie danych z przelewu, którym klient opłacił wykupienie jednostek uczestnictwa w wybranych funduszach.

– Wdrożenie wideoweryfikacji to nie nasze ostatnie słowo w temacie identyfikacji klienta. Analizujemy kolejne innowacyjne metody, aby dać klientom alternatywę i jeszcze bardziej wzmocnić zarówno aspekt bezpieczeństwa oraz jakość obsługi naszych klientów – zapowiada Robert Kujawa, odpowiedzialny za serwis inPZU.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies