W większości banków klienci firmowi mają dostęp do tych samych "pay-ów" co indywidualni, przy czym oferta może się różnić w zależności od segmentu
Banki funkcjonujące na polskim rynku oferują swoim klientom duży wybór, jeśli chodzi o metody płatności mobilnych. Niedawno w serwisie cashless.pl zamieściliśmy tabelę z ofertą banków dla klientów indywidulanych. Teraz czas na rozwiązania dostępne dla klientów firmowych.
Na wstępie warto zaznaczyć, że w poszczególnych bankach dany typ płatności może być dostępny dla określonej grupy klientów firmowych, np. tylko dla klientów korporacyjnych albo tylko dla mikroprzedsiębiorców. Jeśli banki przekazały nam taką informację, zamieściliśmy odpowiednie zastrzeżenie w tabeli poniżej.
Podobnie jak w przypadku oferty dla klientów indywidualnych, tak i dla klientów firmowych najszerszy wybór metod płatności ma mBank. Oprócz popularnych Google Pay i Apple Pay oraz Garmin Pay i Fitbit Pay, instytucja umożliwia również korzystanie z płatności SwatchPay i Xiaomi Pay, a także z różnych funkcji Blika, w tym Blika C.
Jeśli chodzi o dostęp do "pay-ów", to oprócz pojedynczych wyjątków klienci firmowi mogą się cieszyć takim samym wyborem jak indywidualni. Co ciekawe, w przypadku Millennium jest to różnica na korzyść klientów korporacyjnych, którzy już teraz mogą korzystać z Google Pay, a większość klientów detalicznych tego banku jeszcze na taką możliwość czeka.
Zdecydowanie na niekorzyść klientów firmowych wypada natomiast porównanie dostępności usług Blika. Podstawowej funkcji płatności kodem nie zapewniają klientom firmowym Alior, BOŚ, Citi, Credit Agricole, Getin i Santander, a kilka innych instytucji taką możliwość daje jedynie klientom z wybranych segmentów (tak w BPS, Millennium, PKO BP czy Pocztowym). Jeszcze mniej banków umożliwia wykonywanie przelewów na numer telefonu, a zaledwie trzy zdążyły już udostępnić swoim klientom firmowym Blika zbliżeniowego.