Dzięki wdrożeniu w Citi Handlowym obecnie klienci już wszystkich najważniejszych detalicznych banków komercyjnych mogą korzystać z płatności Blik
Polski Standard Płatności poinformował, że w ofercie Citi Handlowego znalazły się płatności mobilne Blik. Bank stał się tym samym 19. instytucją na polskim rynku, która proponuje je klientom. Użytkownicy aplikacji mobilnej Citi mogą za pomocą kodów Blik płacić w internecie i sklepach stacjonarnych, wypłacać pieniądze z bankomatów oraz przelewać pieniądze na numer telefonu odbiorcy. Z Blika mogą korzystać zarówno posiadacze rachunków osobistych jak i kart kredytowych Handlowego.
Zdaniem Adama Kokoszkiewicza, dyrektora departamentu sprzedaży w PSP, operatora Blika, obecnie wszyscy użytkownicy aplikacji bankowych w Polsce mogą korzystać z Blika. Trzeba jednak pamiętać, że jeszcze nie wszystkie banki oferują aplikacje na smartfony – wyjątkiem jest np. Toyota Bank. Blika nie mają w ofercie także instytucje obsługujące klientów w Polsce w oparciu o unijny paszport – mam na myśli przede wszystkim Aiona i Revoluta. Oba banki deklarują jednak, że Blika chcą udostępnić klientom.
Tymczasem Blik nie zasypia gruszek w popiele i wprowadza nowe funkcje. Najważniejsza z nich to oczywiście płatności zbliżeniowe. Obecnie rozwiązanie jest dostępne dla klientów sześciu instytucji – banków założycieli spółki, a więc: Aliora, ING, mBanku, Millennium, PKO BP i Santandera. Blik zbliżeniowy, zwany też Blikiem C (od angielskiego słowa contactless), powstał dzięki strategicznej współpracy PSP i Mastercarda, który został siódmym udziałowcem spółki PSP.