Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Banki stały się jednym z głównych źródeł wiedzy o zagrożeniach w sieci. Nowe badanie IPSOS na zlecenie Volkswagen Banku 

W wyniku działalności hakerów zakłócono lub wstrzymano pracę co dziesiątej zaatakowanej firmy

Volkswagen Bank opublikował wyniki badania przeprowadzonego na jego zlecenie przez IPSOS, a dotyczącego cyberbezpieczeństwa polskich firm. Pokazują one, że w banki stały się jednym z głównych źródeł informacji związanych z zagrożeniami w sieci oraz że pandemia wymusiła większe inwestycje w systemy bezpieczeństwa. Ale po kolei.

Przeczytajcie także: Nowy atak na internautów z Polski

Ośrodek badawczy IPSOS spytał przedstawicieli prawie 500 małych firm o incydenty naruszające bezpieczeństwo informatyczne w 2020 r. Zdecydowana większość, bo 80 proc. z nich odpowiedziała, że ich firma nie była celem ataku, ale 16 proc. potwierdziło, że zmagało się z takim problemem. Spośród tych, którzy odpowiedzieli twierdząco, 61 proc. stwierdziło, że z sytuacją zagrożenia informatycznego miało do czynienia mniej niż dziesięć razy, w tym 25 proc. mniej niż dwa razy. Firmy wskazały także, że najczęściej stosowano wobec nich ataki: phishingowy (54 proc.), hakerski (15 proc.), na stronę internetową (8 proc.) oraz ransomware (7 proc.).

Jakie były skutki ataków? Ok. 75 proc. ankietowanych nie odczuło żadnych skutków, a co dziesiąta firma wskazała na przestój w prowadzeniu działalności gospodarczej lub przebiegu procesów w firmie. Do utraty lub uszkodzenia przetwarzanych danych przyznało się 3 proc. uczestników badania.

Niemal co trzecia firma przyznała, że cyberbezpieczeństwo jest obecnie jeszcze ważniejszym zagadnieniem niż przed wybuchem pandemii COVID-19 a podobny odsetek (25 proc.) deklaruje, że zwiększy wydatki na cyfryzację i cyberbezpieczeństwo.

Przeczytajcie także: Kurier zgubił korespondencję z banku

A z analizy ekspertów wynika, że skala działania cyberprzestępców wzrosła do takiego poziomu, że mogliby oni stworzyć trzecią gospodarkę świata. Natomiast badanie przeprowadzone na zlecenie Volkswagen Banku dowodzi, że w okresie pandemii COVID-19 znacznie wzrosła rola banków, jeśli chodzi o propagowanie informacji dotyczących zagrożeń w sieci. Źródłem wiedzy o cyberbezpieczeństwie jest przede wszystkim internet (48 proc.), ale na drugiej pozycji znalazł się bank (17 proc.), w którym firma ma konto. Przedstawiciele Volkswagen Banku podkreślili, że w analogicznym badaniu w 2019 r. takiej odpowiedzi udzieliło tylko 2 proc. respondentów.

Badanie przeprowadzono na przełomie sierpnia i września b.r. na grupie 463 firm , w tym prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, mikro zatrudniających 1-9 osób oraz małych firm zatrudniających 10-49 osób. Wśród badanych blisko jedną trzecią stanowili klienci Volkswagen Banku.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies