PKO BP, mBank, ING i Millennium to liderzy bankowości mobilnej w Polsce
Na koniec III kw. bieżącego roku banki z Polski miały 18,6 mln klientów zarządzających swoimi rachunkami za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Tak przynajmniej wynika z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez kilkanaście największych banków w Polsce. W porównaniu z II kw. 2021 r. to wzrost o ponad 800 tys., a w porównaniu z wrześniem 2020 r. – o ponad 2,7 mln.
Tradycyjnie już bankiem, który ma najwięcej klientów mobilnych, jest największy na rynku detalista, czyli PKO BP. W III kw. 2021 r. instytucja ta miała prawie 4,5 mln klientów mobilnych. Na kolejnych pozycjach znajdowały się mBank, ING, Pekao i Santander. Każdy z nich miał więcej niż 2 mln klientów mobilnych.
Jeżeli zaś chodzi o klientów określanych mianem mobile only, a więc takich, którzy zarządzali swoimi rachunkami wyłącznie za pośrednictwem smartfonów czy tabletów, to w III kw. było ich ponad 9,8 mln. To o bez mała 900 tys. więcej niż w czerwcu bieżącego roku oraz o niecałe 2 mln więcej niż we wrześniu 2020 r.
Pod względem największej liczby klientów mobile only czołówka banków ułożyła się nieco inaczej niż w przypadku zestawienia banków z największą liczbą klientów mobilnych. Choć i tu na pierwszym miejscu jest PKO BP z ok. 2,6 mln klientów mobilne only, to na drugiej pozycji znalazł się ING, a później Millennium, mBank i Santander. Każdy z nich miał ponad milion klientów mobile only. Szczegółowe dane znajdują się w tabeli poniżej.