Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
W ciągu roku liczba płatności typu Apple Pay i Google Pay niemal się podwoiła. Najnowsze dane cashless.pl

W III kw. 2021 r. klienci banków z Polski za pomocą portfeli typu Apple Pay i Google Pay wykonali ponad 170 mln płatności zbliżeniowych

Dynamicznie rośnie w Polsce popularność zbliżeniowych płatności mobilnych, takich jak Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay czy HCE (płatności zbliżeniowe dostępne bezpośrednio w bankowości mobilnej). Klienci instytucji analizowanych przez cashless.pl wykonali w III kw. 2021 r. prawie 173 mln tego typu transakcji. To o 34 mln więcej niż w II kw. bieżącego roku i niemal dwa razy więcej niż w III kw. ubiegłego roku, gdy klienci tych samych instytucji wykonali 87,2 mln mobilnych płatności zbliżeniowych.

Przeczytajcie także: Aplikacja Raiffeisen Digital Bank już dostępna na Androida

Warto w tym miejscu podkreślić, że faktyczna popularność cyfrowych portfeli płatniczych jest jeszcze większa, niż wynikałoby to z danych prezentowanych w niniejszym tekście. Część banków od początku odmawia bowiem podawania informacji na temat transakcyjności swoich klientów – wśród nich są przede wszystkim: PKO BP, Getin czy ING. Inne, jak Pekao czy Alior, od niedawno zaprzestały aktualizować swoich statystyk w tym zakresie więc dotyczące ich liczby zapewne są już sporo większe niż te zaprezentowane w aktualnej tabeli cashless.pl.

Przeczytajcie także: Apple Pay i Google Pay trafiły pod strzechy

Jeżeli zaś chodzi o banki, które mogą pochwalić się klientami najczęściej wyciągającymi smartfony i smartwatche do płatności w terminalach, to na pierwszej pozycji od dłuższego czasu znajduje się mBank. W ubiegłym kwartale odnotował prawie 78 mln zbliżeniowych płatności mobilnych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Santander (33,3 mln transakcji) i Millennium (32,7 mln transakcji). Poniżej szczegółowe dane.


Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies