Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Na polskim rynku jest już prawie pół miliona terminali płatniczych. Garść najnowszych statystyk

Ponad 80 proc. urządzeń jest gotowych na transakcje zbliżeniowe

Narodowy Bank Polski raportu na temat kart oraz infrastruktury płatniczej w IV kw. ubiegłego roku jeszcze nie opublikował. Udało mi się jednak poznać dwie ciekawe dane dotyczące terminali POS używanych na naszym rynku w ubiegłym roku. Znalazły się one w jednej z prezentacji przygotowanych przez Visę na kończącej się dzisiaj w Warszawie konferencji Smart City Forum. Serwis Cashless jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Przeczytajcie także: Zapłacicie kartą za zakupy internetowe a dostawa będzie gratis

Otóż z danych Visy wynika, że w grudniu 2015 r. akceptanci przyjmowali płatności kartami na 469 tys. urządzeń POS. To oczywiście wstępne wyliczenia i w raporcie banku centralnego mogą ulec zmianie, ale wydaje mi się, że raczej niewielkiej. Rosną więc szanse na to, by w I poł. bieżącego roku liczba POS-ów na polskim rynku przekroczyła pół miliona. Dla porównania we wrześniu 2015 r. terminali było 440 tys. a na koniec roku 2014 – ponad 398 tys. (to już oficjalne statystyki NBP).

Visa podała ponadto, że w grudniu 2015 r. ok. 388 tys. terminali obsługiwało płatności zbliżeniowe. Nasycenie infrastruktury płatniczej urządzeniami bezstykowymi przekracza już 80 proc. i należy do najwyższych na świecie. Dla porównania we wrześniu mieliśmy 366 tys. terminali zbliżeniowych, a w grudniu 2014 r. - 288 tys.

Przeczytajcie także: Szara strefa w tym roku urośnie. Winny m.in. podatek bankowy

Warto przypomnieć, że zgodnie z regulacjami organizacji płatniczych do końca przyszłego roku operatorzy terminali muszą wymienić terminale starszej generacji na urządzenia zbliżeniowe. W rezultacie cała sieć POS w Polsce będzie gotowa na "zbliżeniowość". W Europie proces ten ma zakończyć się dopiero w 2020 roku.

Fot. Visa Europe

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies