Zebraliśmy informacje dotyczące insurtechów działających w Polsce. Czym się zajmują? Do kogo kierują swoje usługi? Jakie innowacje wprowadzają? Premiera raportu podczas Cashless Breakfast już 23 listopada 2021 r.
Nowe technologie mocno wpływają na to, jak zmienia się branża finansowa. Nie inaczej jest w tym wycinku sektora finansowego, jakim są ubezpieczenia. Innowacje pojawiają się zarówno w startupach, które próbują się przebić ze swoimi pomysłami, jak i w korporacjach, które także chcą uczestniczyć w technologicznym wyścigu. Środowisko insurtechów w Polsce jest jednak jeszcze dość młode i dopiero nabiera kształtów. Nie doczekaliśmy się jak na razie przełomowego rozwiązania, które by zatrzęsło sceną ubezpieczeniową. Nie zmienia to natomiast faktu, że pojawiają się ciekawe inicjatywy, o których trzeba wiedzieć.
Z tą myślą przygotowaliśmy najnowszy raport cashless.pl poświęcony właśnie insurtechowi w Polsce. Wydaje się bowiem, że choć inicjatywy insurtechowe rozwijają się na naszym rynku już od pewnego czasu, to do tej pory nie pojawiło się opracowanie zbierające tego typu projekty. Szczególnie takie, w którym przyjrzano by się im z perspektywy ubezpieczeniowej, a nie analizowano jako część szerokiego sektora fintech.
Zebraliśmy więc informacje dotyczące insurtechów działających w Polsce. Czym się zajmują? Do kogo kierują swoje usługi? Jakie innowacje wprowadzają? Szczególną uwagę poświęciliśmy przedsięwzięciom, które zrodziły się nad Wisłą. Przewidzieliśmy jednak miejsce również dla startupów ubezpieczeniowych, które choć debiutowały na innych rynkach, chcą dziś zawalczyć również o polskiego klienta – czy to detalicznego, czy to firmy ubezpieczeniowej, której pracę chcą swoją innowacyjnością usprawnić.
Zastanowimy się również, jak definiować insurtech, i postaramy się uporządkować nieco worek inicjatyw opatrzonych tą modną etykietą. W raporcie pojawią się także teksty eksperckie dotyczące m.in. wyzwań stojących przed sektorem czy blasków i cieni współpracy między startupami a dużymi korporacjami.
Raport po raz pierwszy zostanie zaprezentowany 23 listopada 2021 r. podczas wydarzenia z cyklu Cashless Breakfast. Partnerami głównymi wydarzenia i raportu są PZU oraz Visa.