Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Prawie 18 mln klientów mobilnych i niemal 9 mln mobile only. Najświeższe dane cashless.pl na temat polskiego rynku w II kw. 2021 r.

Najwięcej klientów mobilnych oraz mobile only miał PKO BP. W czołówce znajdują się także: mBank, ING, Pekao, Millennium i Santander

Serwis cashless.pl zebrał dane na temat liczby użytkowników bankowości mobilnej na polskim rynku. Wynika z nich, że na koniec II kw. 2021 r. banki z Polski miały ok. 17,8 mln klientów, którzy aktywnie korzystali z rachunków przez urządzenia mobilne. Aktywnie to znaczy, że logowali się na swoje konto przynajmniej raz w miesiącu. Z tym że robili to nie tylko za pomocą aplikacji mobilnej swojego banku, ale też np. przez przeglądarkę w smartfonie.

Przeczytajcie także: Revolut podnosi opłaty za handel akcjami

W porównaniu z marcem bieżącego roku liczba klientów mobilnych wzrosła o bez mała 600 tys., a w porównaniu z II kw. ubiegłego roku – o niemal 2,8 mln. Bankiem, który ma najwięcej klientów mobilnych był PKO BP. W ścisłej czołówce znalazły się także: mBank, ING, Pekao i Santander. Wszystkie miały więcej niż 2 mln aktywnych klientów mobilnych.


Cashless.pl zebrał też dane dotyczące klientów mobile only, a więc takich, którzy na rachunek bankowy logowali się wyłącznie z urządzeń mobilnych. Liczba takich klientów w II kw. 2021 r. przekroczyła już 8,9 mln. To o ponad 650 tys. więcej niż w I kw. bieżącego roku oraz o 1,9 mln więcej niż w II kw. ubiegłego roku.

Przeczytajcie także: Rynek wpłatomatów w Polsce cały czas rośnie

Bankiem, który miał w II kw. najwięcej klientów mobile only, był PKO BP – prawie 2,4 mln. Dalej znalazły się takie instytucje jak ING, Millennium i mBank – wszystkie miały więcej niż milion klientów mobile only. Do tego poziomu zbliża się także Santander, który na koniec czerwca 2021 r. mógł pochwalić się obsługiwaniem ponad 900 tys. klientów mobile only.


Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies