Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Problemy klientów po debiucie Aion Banku. Nie tak łatwo założyć polskie konto, gdy wcześniej korzystało się z belgijskiego

Aion Bank podpowiada jednak, jak sobie z tym problemem poradzić

Po czwartkowym debiucie Aion Banku w Polsce czytelnicy cashless.pl donieśli o problemach, na jakie napotkali podczas otwierania konta w tej instytucji. Jeden z nich w taki sposób opisuje ten proces:

– W telefonie mam ustawiony język angielski, aplikacja myśli, że jestem w Belgii. Po bardzo długim procesie rejestracji, skanowaniu ID, podawaniu wszystkich danych, adresu, zatrudnienia, wyszukiwaniu firmy, w której pracuję, na sam koniec informacja >>Sorry, we're not yet operating in your country<< i zero informacji co dalej (jest na dole przycisk feedback, ale nie działa klikanie). Co z moimi danymi? – napisał czytelnik cashless.pl. Dodał, że aplikacja pomimo ciągłego wybierania opcji "Polska" zawsze pytała o Belgię. Podobne problemy w komentarzach pod tekstem i w mediach społecznościowych zgłaszało więcej osób.

Przeczytajcie także: Jest już 14. bezgotówkowy podcast cashless.pl

Szybko okazało się, że ustawienia języka w telefonie nie mają nic do rzeczy, a problemy dotyczą przede wszystkim tych klientów, którzy wcześniej otworzyli konto w belgijskim oddziale banku. Jak informuje Aion, takie osoby nie mogą na jednym smartfonie jednocześnie korzystać zarówno z belgijskiego, jak i polskiego konta w tej instytucji.

Poprosiłem Aion Bank o wyjaśnienia, jak temu zaradzić. Odpisano mi, że jeśli ktoś ma już konto w belgijskim Aionie i chce założyć polskie, musi: skasować aplikację Aion Banku, zainstalować ją od nowa, a następnie zarejestrować się, wybierając Polskę jako kraj zamieszkania.

Ale uwaga! Powrót do belgijskiego konta będzie możliwy po podobnej operacji, czyli wykasowaniu aplikacji, zainstalowaniu jej od nowa, zalogowaniu się i wybraniu Belgii jako kraju zamieszkania.

Przeczytajcie także: Klarna wdraża płatności odroczone w Polsce

Niestety każdorazowe odzyskiwanie konta wiąże się z uciążliwą procedurą weryfikacji, między innymi z wpisywaniem kodu SMS, odpowiadaniem na trzy losowe pytania bezpieczeństwa, ustawianiem nowego kodu do aplikacji i ponowną aktywacją funkcji biometrii. A i tak może się zdarzyć, tak przynajmniej było w moim przypadku, że na koniec zobaczycie ekran z taką informacją:

Debiut Aion Banku w Polsce wzbudził ogromne zainteresowanie czytelników cashless.pl. Dlatego do najbliższego bezgotówkowego podcastu zaprosiłem Karola Sadaja, szefa tej instytucji w Polsce. W trakcie rozmowy zapytam o najważniejsze sprawy, które poruszyliście w komentarzach pod czwartkowym tekstem. Bezgotówkowe podcasty cashless.pl publikujemy w każdy piątek na platformach streamingowych, m.in. Spotify i Apple Podcasts. Zapraszam.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies