Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Tak powinno być w każdym mieście. Gorzów Wielkopolski obniża cenę biletu miesięcznego kupowanego przez aplikację mobilną

W Gorzowie już niemal co piąty bilet miesięczny kupowany jest przez aplikacje mobilne. Tymczasem np. w Warszawie wciąż nie można mieć biletu długookresowego w smartfonie

Władze Gorzowa Wlkp. do połowy przyszłego roku przedłużyły promocję w ramach której oferują 10-proc. zniżkę na bilety miesięczne kupowane przez aplikacje mobilne. Standardowo bilet kosztuje 92 zł a przy skorzystaniu z mobilnej oferty – 82,80 zł. W skali roku pozwala to zaoszczędzić ponad 100 zł. W Gorzowie działają tacy operatorzy aplikacji do płatności zdalnych jak moBilet, SkyCash, mPay, GoPay i zbiletem.

Przeczytajcie także: Aplikacja Flowbird chce podbić Polskę

Jak powiedział cytowany przez Polską Agencję Prasową Dariusz Wieczorek z Wydziału promocji i informacji Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. popularność zakupu "miesięcznych" przez apki systematycznie i szybko rośnie. O ile półtora roku temu tak sprzedane bilety stanowiły tylko 5 proc. wszystkich, to obecnie stanowią już 17 proc. Władze miasta cieszą się, że dzięki ograniczeniu sprzedaży tradycyjnych biletów przyczyniają się do ochrony środowiska.

Przeczytajcie także: Czy ubezpieczyciel zapłaci za covid-19 w ramach polisy podróżnej?

Tymczasem w większości polskich miast możliwość zakupu biletów długookresowych przez aplikacje mobilne nie jest standardem. Do niechlubnych przykładów należy m.in. Warszawa, gdzie cały czas bilety takie koduje się na staromodnej karcie miejskiej a przez smartfona kupić ich nie można. Warszawiacy poruszający się na stałe komunikacją miejską nie mogą więc pozbyć się zupełnie portfela. Za zakupy w sklepie mogą już płacić przy pomocy Apple Pay czy Google Pay, w apce mObywatel mogą przechowywać dowód osobisty czy legitymację szkolną, ale miesięczny wciąż muszą "ładować" na plastikowej karcie.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies