Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zbliżeniowe płatności w PeoPay wreszcie w trybie offline

Najnowsza aktualizacja aplikacji płatniczej Banku Pekao przyniosła długo oczekiwaną zmianę, dzięki której można płacić zbliżeniowo bez dostępu do internetu. Ale to nie jedyna nowość...

Dotąd klienci Pekao, którzy korzystali z mobilnych płatności zbliżeniowych, mogli wykonywać transakcje wyłącznie wtedy, gdy smartfon miał aktywne połączenie z internetem. To sprawiało kłopoty z dostępnością usługi, gdy klienci chcieli płacić w miejscach o słabym zasięgu sieci komórkowej, np. w lokalach zlokalizowanych pod ziemią.

Teraz problem ten został wyeliminowany. Aplikacja w czasie, gdy telefon będzie online, pobierze dane na kilka transakcji, trzymając je niejako „na zapas" i będzie mogła je wykorzystać w czasie, gdy smartfon będzie offline. Podobnie działa to już u konkurencji.

Przeczytajcie także: Nie wszyscy stawiają na HCE

Ponadto zmienia się sposób autoryzacji transakcji. Teraz klient może w ustawieniach apki wybrać opcję "szybka płatność". Dzięki niej operacje do 50 zł będzie mógł wykonywać bez autoryzacji PIN-em, zbliżając tylko do terminala smartfon z odblokowanym ekranem. Natomiast płatności powyżej 50 zł po zbliżeniu komórki do POS-a będzie autoryzować PIN-em na terminalu.

Jeżeli z opcji "szybkiej płatności" zrezygnuje, transakcje będzie przeprowadzał wpisując PIN w aplikacji i przykładając telefon do terminala, a jeśli transakcja będzie powyżej 50 zł, będzie dodatkowo autoryzował płatność PIN-em na terminalu.

01

Bank Pekao jest prekursorem płatności w technologii HCE na polskim rynku – udostępnił je w grudniu 2014 roku. Umożliwia ona transakcje smartfonem jak kartą bezstykową. Dane potrzebne do transakcji znajdują się w chmurze obliczeniowej, z którą łączy się aplikacja zainstalowana na komórce.

Przeczytajcie także: Millennium wprowadzi płatności HCE

Pod względem sposobu inicjacji transakcji HCE w przypadku płatności powyżej 50 zł nie ma na razie jednolitego standardu. W BZ WBK użytkownik po zbliżeniu smartfona do terminala autoryzuje płatność PIN-em na terminalu. Z kolei w PKO po pierwszym zbliżeniu wpisuje PIN w apce a następnie ponownie zbliża telefon do terminala. W moim odczuciu sposób zastosowany przez BZ WBK jest bardziej ergonomiczny. Twórcy aplikacji PeoPay zdaje się mają na ten temat podobną opinię.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies