Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wszystkimi kartami mBanku już można płacić w nowym systemie biletowym we Wrocławiu. Problem usunięty

Tak przynajmniej deklaruje operator systemu Mennica Polska. Spółka wciąż walczy z usterką, w wyniku której kasoterminale są blokowane przez Google Pay

Jak już pewnie wiecie, 8 marca we Wrocławiu uruchomiono nowy system płatności za bilety komunikacji miejskiej. Jedną z jego zalet jest możliwość opłacenia przejazdu autobusem lub tramwajem w kasoterminalach zainstalowanych w pojazdach kartą zbliżeniową bez konieczności drukowania papierowego kartonika. W razie kontroli okazuje się tylko kartę, którą dokonało się płatności za przejazd.

Przeczytajcie także: Mennica wyjaśnia problem z biletami we Wrocławiu

Wdrożenie tak dużego projektu nie obyło się jednak bez problemów, a jednym z nich był brak możliwości zapłacenia za bilet wybranymi kartami niektórych banków. Dotyczyło to części plastików wydanych przez mBank. Informację tę potwierdzała Mennica Polska, czyli operator wrocławskiego systemu. Ale teraz problemów już nie powinno być. Tak przynajmniej deklaruje biuro prasowe spółki.

– W kasoterminalach we wrocławskiej komunikacji można aktualnie płacić wszystkimi bankowymi kartami zbliżeniowymi standardu EMV. W pierwszych kilku dniach działania nowego systemu występował problem z niektórymi z nich. W końcu ubiegłego tygodnia problem został wyeliminowany. Nie leżał on po stronie systemu tylko banków – twierdzi Karolina Mystek z biura prasowego Mennicy.

Przeczytajcie także: Startuje nowy system biletowy we Wrocławiu

Informację o tym, że wszystkimi kartami mBanku można już płacić za bilety w pojazdach komunikacji miejskiej w stolicy Dolnego Śląska, udało mi się potwierdzić także w biurze prasowym tego wydawcy. Przedstawiciele banku nie chcieli jednak powiedzieć, dlaczego niektóre z jego kart nie działały po zbliżeniu do wrocławskich kasoterminali. Twierdzą, że zamieszania udałoby się uniknąć, gdyby operator systemu przed jego wdrożeniem skonsultował się ze służbami informatycznymi mBanku.

Natomiast wciąż aktualny jest inny problem dotyczący Google Pay. Przypomnę, że użytkownicy tego rozwiązania (płatności mobilne zwane wcześniej Android Pay) nie mogą przy jego pomocy płacić za bilety w kasoterminalach. Mało tego, próba użycia do tego telefonu może spowodować zablokowanie kasotemrinali w całym pojeździe. Prace nad wyeliminowaniem tego błędu trwają.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies