Bank powinien jednak popracować nad procesem aktywacji portfela
Jak wiecie BZ WBK jest trzecim bankiem na polskim rynku, który oferuje klientom cyfrowy portfel MasterPass. Mogliście dowiedzieć się o tym jako pierwsi na Cashless. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj. Co ciekawe z MasterPassa w BZ WBK mogą korzystać wszyscy jego klienci, a więc także ci posiadający kartę Visa. Przed chwilą udało mi się aktywować portfel i podpiąć do niego kartę tej właśnie organizacji.
Przeczytajcie także: W restauracjach Jarczewskiego zapłacicie mastercardem
Mam jednak zastrzeżenia co do samego procesu aktywacyjnego. Okazuje się bowiem, że podpięcie karty do portfela zabezpieczone jest przez system 3D Secure. Wymaga on potwierdzenia tej czynności za pomocą hasła jednorazowego, wysyłanego SMS-em na numer telefonu klienta. I to mnie specjalnie nie dziwi. Zaskoczyło mnie natomiast to, że choć BZ WBK zna mój numer telefonu na który wysyła hasła jednorazowe do potwierdzania przelewów, wymagał ode mnie podania numeru telefonu jeszcze raz. Wszystko dlatego, że za generowanie haseł w 3D Secure odpowiada inny system, niż za wysyłanie haseł potwierdzających przelewy.
Zatem aby 3D Secure wiedział na jaki numer telefonu ma mi wysyłać hasła musiałem zadzwonić na infolinię banku i podać numer telefonu, który bank już doskonale zna. Moim zdaniem nie powinno tak być a bank powinien poradzić sobie z tym bez mojego zaangażowania. W moim przypadku było to kłopotliwe o tyle, że na infolinię BZ WBK jeszcze nigdy w życiu nie dzwoniłem i nie mam pojęcia jakie jest moje hasło telefoniczne.
Przeczytajcie także: Terminale w urzędach coraz bliżej
Po kilkunastu minutach wertowania papierów w jego poszukiwaniach poddałem się. Na szczęście sprawę udało załatwić dzięki podaniu na infolinii kilku informacji weryfikacyjnych. Na marginesie warto wspomnieć, że usługą 3D Secure zabezpieczone są w BZ WBK także wszystkie płatności MasterPassem o wartości przekraczającej 50 zł.
Natomiast samo dodanie karty do portfela z niewiadomych mi przyczyn udało się dopiero za trzecim czy czwartym razem i to po interwencji na infolinii. Zakładam jednak, że moje kłopoty wynikają z tego, iż nowa usługa dopiero weszła do oferty i procesy z nią związane w banku muszą się, że tak powiem, dotrzeć. Mam nadzieję, że tak się stanie.
Co zaś do samego MasterPassa w BZ WBK w związku z jego wdrożeniem bank przygotował promocję. Klienci, którzy skorzystają z tego rozwiązania w okresie od 15 września do 30 października wydając min. 30 zł mogą otrzymać zwrot w wysokości 20 zł. Pieniądze mają wrócić na rachunek karty do 15 grudnia. Pula na nagrody jest ograniczona do kwoty 50 tys. zł.