Nowy system płatniczy zadebiutuje po wakacjach w Getinie. Klienci Euro Banku na razie nie mogą na niego liczyć
Wiele wskazuje na to, że Euro Bank zrezygnował z wdrożenia systemu płatności mobilnych Blik. Biuro prasowe informuje enigmatycznie, że prace nad nowym instrumentem płatniczym zostały wstrzymane, ale nie podaje przyczyn oraz kiedy planowane jest ich wznowienie.
Na trwałe zakończenie współpracy Euro Banku z Polskim Standardem Płatności, czyli spółką oferującą Blika, wskazywać może jednak brak logo Euro Banku wśród partnerów PSP wymienianych na stronie internetowej spółki. Natomiast jest wśród nich logo Getinu.
Przeczytaj także: Wakacje pełne promocji płatności mobilnych
W jego przypadku nie ma na razie mowy o rezygnacji z Blika, choć wdrożenie instrumentu, które zaplanowano na II kwartał tego roku, opóźni się. Służby prasowe Getinu podały, że Blik wraz z kilkoma innymi nowościami takimi jak płatności HCE, wejdzie w skład większej paczki zmian, które zostaną wprowadzone do aplikacji mobilnej już w najbliższym czasie.
Najpewniej jednak odbędzie się to dopiero jesienią. Banki nie lubią bowiem wprowadzać ważnych zmian w ofercie w okresie wakacyjnym, gdy klienci są na urlopach i istnieje duże prawdopodobieństwo, że informacja o nowościach ich ominie.
Przeczytaj także: Blik na wszystkich stacjach Shell
Kilka dni temu PSP podał, że już 700 tys. klientów ma Blika zainstalowanego na swoich smartfonach. Wciąż brakuje jednak danych na temat liczby aktywnych użytkowników tego instrumentu.
Tymczasem na jesień PSP planuje konferencję prasową, podczas której ma ogłosić m.in. start kampanii reklamowej. Przedstawiciele spółki liczą, że wówczas Blik będzie akceptowany w ponad 100 tys. miejsc w Polsce. Obecnie sieć akceptacji liczy ok. 50 tys. punktów.