Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Grupa PZU zaoferuje dietę pudełkową? Plany w tym zakresie zdradza nowa strategia spółki PZU Zdrowie

PZU planuje zbudować cały system usług i świadczeń związanych ze zdrowiem

PZU Zdrowie ogłosiło swoją strategię na lata 2021-2024. Jest ona rozwinięciem strategii całej grupy PZU, o której mogliście przeczytać w tekście: Polisy OC i AC od PZU kupicie w Pekao. Zobaczcie, jakie jeszcze zapowiedzi pojawiły się w nowej strategii ubezpieczyciela.

W dokumencie napisano m.in. o podwojeniu przychodów do 2024 r., powiększeniu sieci placówek oraz zajęciu wiodącej pozycji wśród podmiotów świadczących usługi zdrowotne klientom indywidualnym. Pojawiają się tu też deklaracje o stawianiu na profilaktykę i wchodzeniu w rolę doradcy zdrowotnego. Ciekawym elementem prezentacji jest natomiast załączona do niej infografika.

Można się z niej dowiedzieć, że PZU Zdrowie zamierza zbudować system usług i świadczeń związanych ze zdrowiem. Oprócz obszarów działania typowych dla operatora medycznego, czyli obsługi abonamentów i ubezpieczeń, sprzedaży pojedynczych usług medycznych czy finansowania tego typu świadczeń, na grafice uwzględniono również bardziej intrygujące elementy. To np. karnety fitness i sprzęt sportowy, dieta pudełkowa, opieka dla seniora, profilaktyka dla firm czy zdrowa żywność.

Przeczytajcie także: Medicover testuje narzędzia telediagnostyczne

Niestety PZU zapytane przeze mnie o plany w zakresie rozwoju usług fitnessowych, możliwego wejścia w segment dostawców diety pudełkowej oraz planów spółki w zakresie zdrowej żywności, odmówiło komentarza. – Przy wdrażaniu tych usług chcemy wykorzystać potencjał całej Grupy PZU. Na obecnym etapie prac nad ekosystemem nie możemy ujawnić szczegółów – przekazało biuro prasowe grupy.

Natomiast udało mi się dowiedzieć nieco więcej na temat innych elementów nowej strategii. W szczególności wygląda na to, że w kwestii profilaktyki PZU głównie myśli o zintensyfikowaniu współpracy z pracodawcami, którzy oferują swoim pracownikom benefit w postaci ubezpieczenia zdrowotnego. ‒ Podstawą naszego dotychczasowego modelu działania była koncentracja na zapewnieniu pacjentowi szybkiego dostępu do opieki medycznej. Teraz chcemy pełnić jednak rolę aktywnego doradcy zdrowotnego, którego celem nie jest samo leczenie, ale utrzymanie pacjenta w dobrym zdrowiu. Jestem przekonana, że firmom, które nam zaufały, możemy zaoferować coś więcej, niż tylko benefity w postaci abonamentów medycznych ‒ mówi Anna Janiczek, prezes PZU Zdrowie.

Czym to "coś więcej" mogłoby być? Specjalne pakiety badań, programy profilaktyczne nakierowane na poszczególne choroby zawodowe, a także doradzanie firmie – w oparciu o wiedzę medyczną i wyzwania charakterystyczne dla branży, w której działa – jak zadbać o zdrowie pracownika i w praktyce ograniczyć liczbę zwolnień lekarskich.

Przeczytajcie także: Kontrola stanu zdrowia, zniżki na siłownię i pomoc w żałobie w apce Avivy

Na pewno jednym z elementów aktywnego wspierania pracownika w jego dbaniu o dobry stan zdrowia może być zaproponowanie mu świadczenia pozapłacowego w postaci karnetu na siłownię. PZU takie karty sportowe pracodawcom zaoferuje, o czym czytelnicy casless.pl mogli przeczytać jeszcze przed prezentacją strategii grupy. Będzie to jeden z elementów dostępnych na platformie integrującej różne rodzaje benefitów – od ubezpieczeń, przez pożyczki w ramach portalu Cash po pakiety medyczne czy właśnie abonamenty sportowe – którą to platformę PZU zaproponuje pracodawcom jako narzędzie do zarządzania świadczeniami pracowniczymi. Nie trudno mi sobie wyobrazić, że kolejnym benefitem mogłaby być dieta pudełkowa, która pojawiła się na wspomnianej infografice. Niektórzy pracodawcy już teraz takie świadczenie oferują swoim pracownikom. Być może więc i catering dietetyczny mógłby trafić na platformę PZU i jako zdrowo zbilansowane posiłki uzupełniać działania profilaktyczne prowadzone w innych zakresach.

Innym ważnym obszarem będzie opieka nad seniorami. Nie ma wątpliwości, że ten segment klientów będzie zyskiwał na znaczeniu i już teraz widać, że PZU planuje się na to przygotować, m.in. szukając rozwiązań technologicznych pomagających w opiece nad osobami starszymi. Mogą to być chociażby opaski monitorujące funkcje życiowe.

Narzędzia tego typu przydadzą się zresztą również w przypadku młodszych osób, np. cierpiących na choroby przewlekłe. – Chcemy wykorzystać doświadczenia ze współpracy z Ministerstwem Zdrowia przy projekcie Domowej Opieki Medycznej dla pacjentów z COVID-19 czy infoliniach pomocowych. Nowe formy świadczenia usług medycznych, chociażby zdalny monitoring stanu zdrowia, dają nowe możliwości opieki nad pacjentem – dowiaduję się w biurze prasowym PZU.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies