Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Banki zaczynają informować klientów o kosztach przewalutowania transakcji. Zobaczcie, jak to robi mBank

Komunikaty, jak ten wysłany przez mBank, to efekt unijnego rozporządzenia w sprawie nowych obowiązków informacyjnych

Banki zaczynają realizować obowiązki informacyjne wynikające z unijnego rozporządzenia przyjętego w marcu ubiegłego roku. Przepisy nakazują, by informować klientów o kosztach przewalutowania transakcji kartowych i przelewów, niektórych nawet przed wykonaniem operacji. Dzisiaj pierwszy raz otrzymałem takie powiadomienie z mBanku.

Jak widzicie, zapłaciłem zaliczkę za rezerwację na platformie Airbnb. Bank poinformował mnie za pomocą powiadomienia push w aplikacji, że przy kwocie 89,20 euro, koszt przewalutowania wyniósł 12,20 zł. Użyłem karty Mastercard World.

Przeczytajcie także: Oto 13 fintechowych kart dla Polaka

Inne instytucje finansowe także zapowiadały, że w kwietniu zaczną realizować przepisy unijnego rozporządzenia w sprawie nowych obowiązków informacyjnych. Na przykład ING Bank Śląski deklarował, że w zależności od typu przelewu klienci przed jego zleceniem zobaczą szacowane opłaty za przelew i przewalutowanie oraz kwoty, jakie zostaną pobrane z ich rachunku. Bank zapewniał, że udostępni też na stronie internetowej kalkulator, dzięki któremu będzie można przeliczyć płatność kartą w walucie obcej. I słowa dotrzymał. Z narzędzia można już korzystać na tej stronie internetowej ING.

Przeczytajcie także: Z których funkcji Blika możecie korzystać w swoim banku

Warto dodać, że na mocy unijnych przepisów banki musiały też zrównać wysokość prowizji od realizowanych w złotych oraz euro przelewów i wypłat z bankomatów. Większość z nich już wcześniej zmieniła tabele opłat dostosowując swoje cenniki. Więcej możecie przeczytać o tym w tekście Nowe obowiązki banków wynikające z przepisów unijnych. Zobaczcie, jak to będzie funkcjonować w ING.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies