Mój Aegon docelowo ma być wszechstronną platformą do obsługi polis na życie
Aegon uruchomił platformę Mój Aegon, za pośrednictwem której klienci mogą zdalnie zawrzeć umowę ubezpieczenia na życie. Rozwiązanie jest zintegrowane z aplikacją sprzedażową ubezpieczyciela, dzięki czemu klient może wspólnie z agentem wypełnić wniosek np. podczas wideokonferencji. Następnie otrzyma mailem komplet dokumentów, których nie musi drukować ani podpisywać w tradycyjny sposób. Aplikacja webowa umożliwi mu bowiem złożenie cyfrowego podpisu.
Do potwierdzania tożsamości klienta wykorzystano usługę mojeID. Rozwiązanie przygotowane przez KIR umożliwia identyfikację i logowanie się na platformie Mój Aegon za pomocą danych posiadanych przez banki zintegrowane z systemem mojeID. Klient wybiera swój bank, loguje się i wyraża zgodę na potwierdzenie tożsamości, po czym zostaje przekierowany do serwisu Mój Aegon już jako uwierzytelniony użytkownik. Co istotne, bank nie śledzi aktywności klienta poza systemem bankowym, a ubezpieczyciel nie zna danych logowania na rachunek osobisty klienta.
Nowo wprowadzone rozwiązanie ma nie tylko ułatwić klientom zawarcie umowy, lecz także usprawnić pracę agentów. Jak podaje Aegon, prawie 60 proc. pracy pośrednika od momentu wypełnienia wniosku do przesłania go do ubezpieczyciela to sprawdzanie papierowych dokumentów i uzupełnianie braków. Dzięki całkowitemu scyfryzowaniu zawierania umowy, agent nie będzie już musiał się dłużej tym zajmować, a cały proces od złożenia wniosku do podpisania dokumentów można skrócić do jednego kontaktu z klientem.
– Nie byłoby to możliwe bez zapoczątkowanej znacznie wcześniej digitalizacji naszych procesów. Najpierw bowiem powstała nowoczesna aplikacja sprzedażowa Salsa, która prowadzi agenta i klienta przez wszystkie etapy procesu sprzedaży: analizę potrzeb, rekomendację adekwatnego produktu i zebranie informacji koniecznych do wystawienia polisy. Obecnie rozszerzyliśmy ten proces o zdalne potwierdzanie tożsamości i elektroniczny podpis klienta – podkreśla Jan Zimowicz, członek zarządu Aegonu.
Ubezpieczyciel zaznacza, że obecne wdrożenie to pierwszy etap większego projektu. Mój Aegon docelowo ma być wszechstronną platformą do kontaktu i obsługi klienta, a także archiwizacji dokumentów. Za pośrednictwem serwisu klient może już podpisać umowę, a wkrótce również będzie mógł wykonać zlecenia dotyczące swojej polisy np. zmienić dane osobowe czy ustanowić uposażonego. Na bieżąco może też sprawdzić szczegóły swoich umów, zapoznać się z OWU, regulaminami i innymi istotnymi dokumentami.