ING pisze, że aby rozwiązać problem, należy zaktualizować jeden ze składników systemu Android, dostępny w markecie Google Play
Od wielu godzin użytkownicy smartfonów z systemem operacyjnym Android mają problem z korzystaniem z niektórych aplikacji mobilnych. Jak się okazuje, to nie wina operatorów apek. Trwa bowiem awaria systemu operacyjnego dostarczanego przez Google. Problemy dotykają także użytkowników aplikacji bankowych, o czym informuje klientów m.in. ING Bank Śląski.
ING pisze, że problem został zidentyfikowany przez Google i znaleziono już rozwiązanie. Chodzi o aktualizację aplikacji System WebView. Ma to być wstępnie zainstalowany na smartfonie składnik systemu bazujący na narzędziu Chrome. Służy do wyświetlania przez aplikacje treści internetowych. Jeżeli więc macie problem z uruchomieniem jakiejś apki, nie tylko bankowej (u mnie nie działała np. aplikacja Allegro), zajrzyjcie do Google Play, odnajdźcie System WebView i przeprowadźcie aktualizację tego elementu. U mnie po aktualizacji wszystko wróciło do normy.
Aplikacja Moje ING mobile to jedna z najpopularniejszych na polskim rynku apek bankowych. Z najnowszego raportu cashless.pl na temat popularności bankowości mobilnej wynika, że z Moje ING mobile korzysta aktywnie prawie 2 mln klientów. Daje jej to trzecie miejsce w Polsce, za aplikacjami PKO BP i mBanku. Najpopularniejsza aplikacja bankowa w Polsce – IKO – ma obecnie prawie 3,3 mln aktywnych użytkowników.