InPost zachęca klientów do nadawania paczek za pomocą aplikacji mobilnej i bez drukowania etykiety
InPost zamierza wyłączyć usługę nadawania paczek bezpośrednio w paczkomatach. W komunikacie cytowanym przez bankier.pl podano, że zmiana będzie wprowadzana od 1 kwietnia bieżącego roku.
Obecnie przesyłkę można nadać, wybierając odpowiednią opcję na ekranie maszyny i wpisując potrzebne dane. Wkrótce jednak nie będzie już można korzystać z takiego sposobu zlecania, a firma zachęca swoich klientów, by przy wysyłaniu paczek korzystali z aplikacji InPost Mobile. Wystarczy w apce podać dane odbiorcy i nadawcy, wskazać rozmiar przesyłki i opłacić zamówienie. Nadawca nie musi już drukować etykiety, a jedynie zeskanować przy automacie wygenerowany kod QR i włożyć paczkę do skrytki, która się otworzy.
O wdrożeniu tej usługi Inpost informował niespełna cztery miesiące temu, a – jak można wywnioskować z decyzji firmy o wycofaniu nadań w paczkomatach – obecnie ma się ona stać jedną z głównych metod wysyłki.
InPost ma już ponad 11 tys. automatów paczkowych, a spółka planuje stawianie kolejnych urządzeń w tempie 100 maszyn tygodniowo. Wczoraj zapowiedziano również, że firma Rafała Brzoski zamierza kupić za ok. 2,6 mld zł swojego francuskiego odpowiednika – Mondial Relay. Zakup pozwoli InPostowi skokowo zwiększyć swoją obecność na innych rynkach – przejmowany podmiot dysponuje siecią 16 tys. punktów odbioru i nadania we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim.
Źródło: Bankier.pl