Trasti to insurtech sprzedający polisy słoweńskiego ubezpieczyciela Zavarovalnica Triglav
Na polskim rynku ubezpieczeniowym zadebiutowała właśnie nowa marka – Trasti. Pierwszym produktem, który oferuje, jest OC komunikacyjne. Od wczoraj można je kupić w porównywarce rankomat.pl. Obecność w porównywarkach to pierwszy krok. Z czasem firma zamierza również zacząć sprzedawać za pośrednictwem agentów, a także bezpośrednio na swojej stronie. W planach jest również rozszerzenie oferty produktowej.
Trasti to insurtech sprzedający polisy słoweńskiego ubezpieczyciela Zavarovalnica Triglav. Insurtech jest agentem generalnym Triglavu, który będzie działać na polskim rynku na zasadzie swobody świadczenia usług. Strategicznym partnerem i reasekuratorem ubezpieczeń Trasti jest Swiss Re, jedna z największych firm reasekuracyjnych.
Oferta insurtechu jest jednak od początku do końca tworzona w Polsce i dostosowana do lokalnych realiów, a za projektem stoi grono uznanych menedżerów z polskiego rynku finansowego. Na czele firmy stoi Artur Olech, były prezes Generali i Ubezpieczeń Pocztowych, a także współtwórca insurtechu hiPRO, zajmującego się rozwiązaniami w zakresie finansowania polis. W zarządzie zasiada również Anna Wójtowicz-Kotlewska, wcześniej związana m.in. z mBankiem, a także członkini zarządu BRE Ubezpieczeń oraz Ubezpieczeń Pocztowych. Z kolei w skład rady nadzorczej weszli m.in. Janusz Wojtas, wieloletni członek zarządu BRE Banku oraz Poczty Polskiej, oraz Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard. Za sprzedaż odpowiadać będzie Krzysztof Skarbek, kierujący wcześniej tym obszarem m.in. w takich firmach jak Proama, Gothaer czy Uniqa.
– W Polsce jest wielu managerów posiadających bardzo duże kompetencje oraz know-how w zakresie techniki ubezpieczeniowej, procesów sprzedaży, IT i płatności elektronicznych. Dzięki temu pozyskaliśmy do współpracy renomowane europejskie i światowe instytucje. Polska jest pierwszym i najważniejszym rynkiem, na którym chcemy wdrożyć nasz insurtechowy model. Uważamy, że produkty ubezpieczeniowe są lokalne, ale procesy, które je wspierają, mogą być globalne – mówi serwisowi cashless.pl Artur Olech.
Bardzo ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej Trasti ma być zaawansowany model oceny ryzyka ubezpieczeniowego, uzupełniony o scoring kredytowy oraz zastosowanie narzędzi antyfraudowych. Integracja z bazami Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, a także z bazami BIK oraz BIG Info Monitor ma umożliwić nie tylko błyskawiczną kwotację – przygotowanie oferty ma trwać kilka sekund – lecz także pozwolić na zaproponowanie atrakcyjnych cen.
Istotnym wyróżnikiem Trasti mają być dogodne formy płatności, wśród których wymieniono m.in. raty 0 proc., model subskrypcyjny, płatności online oraz kartą płatniczą. Choć to dość skąpy opis, to patrząc na skład zespołu zarządzającego, można się spodziewać, że rzeczywiście w obszarze płatności firma będzie miała coś ciekawego do zaproponowania.