Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pandemiczna zadyszka w IV kw. Lekki spadek liczby płatności Apple Pay i Google Pay pod koniec 2020 r.

Większość banków oferujących takie rozwiązania jak Apple Pay czy Google Pay w ostatnim kwartale ub. roku odnotowała spadek liczby transakcji

Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez największe banki działające na polskim rynku wynika, że w IV kw. ubiegłego roku odnotowały one ok. 87,5 mln zbliżeniowych transakcji mobilnych. Chodzi o płatności przy wykorzystaniu takich rozwiązań jak Apple Pay, Google Pay czy Garmin Pay. To nieznaczny spadek w porównaniu z III kw. 2020 r., gdy transakcji było ponad 89 mln, ale znacznie więcej w porównaniu z IV kw. 2019 r., gdy było ich 57 mln.

Przeczytajcie także: Liczba użytkowników Apple i Google Pay w Polsce to 4,7 mln

Zmniejszenie liczby mobilnych płatności zbliżeniowych, zaobserwowane w ostatnim kwartale ubiegłego roku, można określić mianem pandemicznej zadyszki. Przez większość tego okresu obowiązywały bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej, związane z rozwojem pandemii koronawirusa. Zamknięcie wielu hoteli czy restauracji uniemożliwiło klientom banków korzystanie z ich usług i tym samym realizowanie płatności mobilnych.

Mimo to w skali roku rozwiązania takie jak Apple Pay czy Google Pay odnotowały skokowy wzrost popularności.

Przeczytajcie także: Lubicie zlecać przelewy mobilnie

Większość banków, które udostępniły serwisowi cashless.pl statystyki dotyczące transakcji mobilnych, odnotowała ich spadek w IV kw. Wyjątek stanowią dwa banki, czyli mBank i spółdzielcza grupa SGB, które mimo ograniczeń gospodarczych chwalą się wzrostem transakcyjności.

A na koniec jedna uwaga dotycząca metodyki poniższego zestawienia. Pozwala ono na obserwowanie trendów zachodzących w sektorze mobilnych płatności zbliżeniowych, jednak nie oddaje w pełni sytuacji na rynku. Część banków oferujących takie usługi wciąż nie zdecydowała się bowiem podzielić danymi obrazującymi popularność płatności smarfonami wśród swoich klientów. Mowa o takich bankach jak np. ING czy PKO BP.


KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies