Na razie z mojeID można skorzystać przy zawieraniu umowy na usługi mobilne
Orange wprowadziło zdalne potwierdzenie tożsamości za pomocą mojeID. Dzięki temu nowi klienci indywidualni mogą zawrzeć z telekomem umowę całkowicie online. Na razie z usługi dostarczanej przez KIR skorzystać można przy zawieraniu umowy abonamentowej na usługi mobilne. Jednak operator zapowiada, że jeszcze w tym roku mojeID zostanie udostępnione również nowym klientom usług stacjonarnych.
Przygotowane przez KIR rozwiązanie umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości z wykorzystaniem danych bankowych. W trakcie tego procesu użytkownik zostaje przekierowany na stronę swojego banku, gdzie podaje login i hasło do swojego rachunku. Tak uwierzytelniony wraca na stronę portalu – przy czym ani bank nie ma wiedzy na temat usług, z jakich użytkownik korzysta, ani administrator portalu nie ma dostępu do danych logowania na konto bankowe.
W branży telekomunikacyjnej z systemu mojeID korzysta już T-Mobile – jak mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, w sierpniu zeszłego roku operator udostępnił mojeID osobom zainteresowanym ofertą Heyahh 01. Rozwiązanie to zyskuje również coraz większą popularność w firmach z branż finansowej, ubezpieczeniowej, energetycznej czy prywatnych usług medycznych.
Zdalne potwierdzanie tożsamości to kolejna usługa KIR-u, z której korzysta Orange. W październiku zeszłego roku telekom w swoich procesach kadrowych pilotażowo wdrożył kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir. Dzięki temu narzędziu pracownicy firmy mogą całkowicie zdalnie załatwiać sprawy z działem HR, bez skanowania czy drukowania dokumentów, oszczędzając czas i zmniejszając koszty związane z archiwizacją i przetwarzaniem dokumentów papierowych.