Nowy serwis transakcyjny mBanku dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest uruchamiany
mBank poinformował swoich klientów o udostępnieniu nowej wersji swojego serwisu transakcyjnego. Został przygotowany przy wykorzystaniu techniki RWD, co oznacza, że dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, z którego korzysta klient. Jeżeli jesteście klientami mBanku, możecie sprawdzić jak to wygląda, logując się na swoje konto przez przeglądarkę internetową na smartfonie lub tablecie.
mBank pisze w informacji do klientów, że pulpit nowego serwisu umożliwia przełączanie widoku produktów poprzez przesuwanie kolejnych kafelków w prawo lub w lewo, podobnie jak dzieje się to w aplikacji mobilnej mBanku. W systemie zapewniono zlecanie przelewów, przeglądanie historii transakcji przy pomocy filtrów czy sprawdzanie szczegółów poszczególnych operacji. Z informacji instytucji wynika, że w RWD przygotowano większość zakładek, choć część najrzadziej używanych wciąż jest w wersji pełnoekranowej.
Uruchomienie przez mBank serwisu transakcyjnego w wersji z RWD nie jest zaskoczeniem, bo instytucja już kilka lat temu zapowiedziała, że ma taki zamiar. Warto jednak przypomnieć, że wcześniej przez wiele lat była przeciwnikiem tej techniki. Przedstawiciele mBanku podkreślali, że klientom korzystającym ze smartfonów oferuje aplikację mobilną, która jest najwygodniejszym sposobem korzystania z bankowości na urządzeniach przenośnych. Apka mBanku należy do najlepiej ocenianych na polskim rynku aplikacji finansowych. Z różnych powodów część klientów wciąż woli jednak "bankować" na smartfonie za pomocą serwisu www.