Wcześniej z programu mogli korzystać jedynie posiadacze e-dowodów
Operator aplikacji mobilnej eDO App, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, poinformował o wprowadzeniu istotnej nowości: możliwości odczytywania warstwy elektronicznej paszportu. Dokumenty z taką opcją są wydawane w Polsce od 2006 roku, a ich najnowsza wersja trafia do Polaków od listopada 2018 roku. PWPW przekonuje, że grono potencjalnych użytkowników apki poważnie się powiększa – posiadaczy paszportów jest w naszym kraju 15 milionów.
Z eDO App do tej pory mogli korzystać właściciele nowych dowodów osobistych, wydawanych od 4 marca 2019 roku. Są one wyposażone w tzw. warstwę elektroniczną. Jeśli osoby te dysponują smartfonem z modułem NFC (pozwala na bezdotykową wymianę danych), mogą w prosty sposób odczytać dane z dokumentu – wystarczy zbliżyć je do siebie. W ten sposób potwierdza się tożsamość i korzysta z podpisu w cyfrowej przestrzeni. Ułatwia to m.in. kontakt z administracją publiczną czy prowadzenie biznesu.
Twórcy tego rozwiązania informują, że z jego pomocą można korzystać z niemal 200 usług administracji państwowej. Na tej liście znajdziecie Internetowe Konto Pacjenta, Profil Zaufany, Platformę Usług Elektronicznych ZUS, eKRUS, serwis praca.gov.pl czy Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej. Z kolei w przypadku usług komercyjnych wspomnieć można o opcji zakładania konta w mBanku przez osoby prowadzące działalność gospodarczą. Narzędzie działa całkowicie zdalnie.
Niedawno mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że aplikacja pojawiła się w sklepie AppGallery, rozwijanym przez chińską firmę technologiczną Huawei. Wcześniej program był dostępny w marketach App Store oraz Google Play. Przedstawiciele PWPW zapewniają jednocześnie, że to nie koniec nowości – w planach są ponoć kolejne źródła potwierdzania tożsamości oraz nowe funkcjonalności, usprawniające procesy uwierzytelniania czy zawierania umów na odległość. Zostaną one udostępnione w drugim kwartale 2021 roku.