Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Apipay. Nowa marka mPOS-ów na polskim rynku

Na czele firmy Apipay, oferującej od kilku miesięcy urządzenia typu mPOS, stoi znany w branży płatniczej Janusz Diemko

W dzisiejszym numerze Biuletynu Urzędu Patentowego pojawiła się informacja o zastrzeżeniu znaku towarowego apipay. Pod tą nazwą kryje się polska spółka zarządzająca siecią mobilnych terminali płatniczych, tzw. mPOS-ów. Na jej czele stoi dobrze znany w branży płatniczej Janusz Diemko (w przeszłości był m.in. prezesem spółki First Data Polska czy Polskich ePłatności).

Przeczytajcie także: Żabka wprowadza mobilnych kasjerów

mPOS spółki Apipay do złudzenia przypomina dostępne swego czasu na rynku podobne urządzenie sprzedawane przez firmę Paymax. Ta firma nie sprzedaje już mPOS-ów a prowadzi działalność informatyczną. O jej kłopotach mogliście przeczytać na początku ubiegłego roku w tekście Ciąg dalszy kłopotów spółki Paymax. Od początku lutego terminale nie działają. Co ciekawe, jak wynika z Krajowego Rejestru Sądowego jej udziałowiec Tomasz Sowiński jest też udziałowcem i zasiada w zarządzie firmy Storelitics, która dziś jest współwłaścicielem Apipay.

Przeczytajcie także: Kurierzy DPD dostali nowe terminale mPOS

Jak udało mi się dowiedzieć, Apipay działa już od kilku miesięcy, ale do tej pory nie komunikowała szerzej o swoim istnieniu. Plany z tym związane zostały odłożone na później ze względu na pandemię koronawirusa i wynikającą z niej blokadę gospodarczą, która wstrzymała działanie wielu branż. Apipay to mobilne urządzenie, które zamienia się w terminal po połączeniu z aplikacją na smartfonie lub tablecie. Standardowo kosztuje 199 zł, ale wydatku można uniknąć. Firma współpracuje z SIX Payment Services, który ma umowę na finansowanie terminali z fundacją Polska Bezgotówkowa.

A zgłoszony w Urzędzie Patentowym znak handlowy apipay wygląda tak:

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies