Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Getin połączył się z systemem mojeID. Na razie za jego pomocą umożliwia klientom logowanie się do portali komercyjnych

W najbliższej przyszłości klienci Getinu będą mogli za pomocą mojeID logować się także na stronach instytucji publicznych

KIR poinformował o przyłączeniu do systemu mojeID kolejnej instytucji – Getinu. To siódmy bank, którego klienci mogą korzystać z rozwiązania mojeID. Wcześniej do systemu tego przystąpiły: PKO BP, Pekao, ING, mBank oraz zrzeszenia spółdzielcze BPS i SGB. Wkrótce grono tych instytucji może się jeszcze powiększyć, bo prowadzenie prac w tym zakresie deklaruje np. Alior.

Przeczytajcie także: Nowość w Pekao i systemie mojeID

MojeID to system umożliwiający identyfikację i logowanie się na portalach zewnętrznych usługodawców za pomocą danych bankowych. Działa w ten sposób, że klient na stronie internetowej wybiera mojeID jako sposób identyfikacji, a następnie przenoszony jest na stronę swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Później trafia ponownie na stronę portalu internetowego, gdzie jest już zidentyfikowany i zalogowany. Z tym że bank nie zna aktywności klienta poza systemem bankowym, a administrator portalu nie zna danych logowania na rachunek osobisty użytkownika.

MojeID umożliwa logowanie się na stronach firm prywatnych a także publicznych, dzięki integracji z tzw. węzłem krajowym. To drugie wymaga jednak dodatkowych prac wdrożeniowych po stronie banku. Początkowo więc klienci Getinu za pomocą mojeID będą mogli logować się tylko na stronach prywatnych, np. towarzystw ubezpieczeniowych, operatorów telekomunikacyjnych, przychodni zdrowia itd. W przyszłości mają też jednak zyskać możliwość logowania się na stronach urzędów publicznych. Taką opcję obecnie oferują klientom PKO BP, Pekao, BPS i SGB.

Przeczytajcie także: MojeID działa już w mBanku

– Jako firma technologiczna, tworzymy i dostarczamy innowacyjne rozwiązania służące rozwojowi cyfrowej gospodarki, co jest naszym celem biznesowym. Digitalizacja procesów, zarówno w obszarze komercyjnym, jak i publicznym wymaga stosowania zdalnej identyfikacji, podpisu elektronicznego oraz wszelkiego rodzaju narzędzi służących elektronicznemu obiegowi dokumentów. Z satysfakcją obserwujemy tak intensywny rozwój usługi mojeID, która jest już dostępna dla klientów firm z wielu różnych sektorów gospodarki – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes KIR.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies