Santander już umożliwia zdalne zakładanie rachunków, ale w trakcie składania wniosku w tej sprawie klienci muszą rozmawiać z doradcą banku poprzez wideopołączenie
Z informacji przekazanych serwisowi cashless.pl przez biuro prasowe Santandera wynika, że bank pracuje nad wdrożeniem nowego, zdalnego sposobu zakładania rachunków osobistych. – Wkrótce udostępnimy dodatkowy proces otwarcia konta – Konto na zdjęcie, który będzie można wykonać całkowicie samodzielnie – czytam w nadesłanej do redakcji informacji. Na razie nie podano konkretnego terminu wprowadzenia nowej usługi.
Zakładanie i aktywacja rachunków bankowych przez selfie to dziś standard na polskim rynku. Usługę taką oferuje co najmniej 10 instytucji. Proces polega na złożeniu wniosku przez aplikację lub mobilną stronę internetową banku. W jego trakcie tożsamość klienta potwierdzana jest na podstawie analizy fotografii twarzy oraz zdjęcia jego dowodu osobistego. Oferowanie możliwości zakładania rachunków zdalnie jest szczególnie ważne w okresie pandemii, gdy obowiązują ograniczenia w bezpośrednich kontaktach międzyludzkich.
Santander był jednym z pierwszych banków na polskim rynku, który zaoferował zakładanie kont przez wideoweryfikację i pierwszym, który taką usługę wprowadził do aplikacji mobilnej. Później okazało się jednak, że klienci preferują otwieranie rachunków bez konieczności rozmowy za pomocą wideopołączenia z pracownikiem banku. Stąd zapewne decyzja Santandera o wdrożeniu nowego procesu. Wcześniej podobnie zrobiły już np. Alior i mBank.