W ramach akcji zorganizowanej przez MasterCarda, do fundacji Jurka Owsiaka trafi 200 tys. zł
MasterCard po raz trzeci zorganizował na Twitterze akcję „MasterCard gra z WOŚP". Za wpis każdego unikalnego użytkownika tego serwisu, opublikowany w dniu finału WOŚP i oznaczony hashtagiem #MasterCardGrazWOSP, firma zadeklarowała przekazanie 5 zł na konto fundacji.
Określony wcześniej cel, czyli 30 tys. unikalnych użytkowników oraz 150 tys. zł na rzecz orkiestry został osiągnięty tuż przed godziną 20. W sumie, w ciągu 24 godzin trwania akcji, taki tweet opublikowało 34,6 tys. unikalnych użytkowników serwisu. MasterCard ostatecznie zdecydował się przekazać na rzecz WOŚP 200 tys. zł.
Co ciekawe przez około godzinę hashtag #MasterCardGrazWOŚP był najpopularniejszym tematem dyskutowanym przez użytkowników Twittera na całym świecie. Przez kilka godzin utrzymywał się też w czołówce pięciu najpopularniejszych „trendów" na świecie, a w Polsce był na szczycie listy przez większość dnia. Temat ten był wspomniany na Twitterze łącznie 158,5 tys. razy.
Organizacja płatnicza wraz z Bankiem Pekao zapewniała również obsługę terminali płatniczych, służących trzystu wolontariuszom do bezgotówkowego zbierania datków na WOŚP kartami bankowymi. W poprzednim finale orkiestry zebrano w ten sposób ok. 80 tys. zł. Z nieoficjalnych informacji wynika, że w tym roku ta forma przekazywania pieniędzy fundacji cieszyła się ogromną popularnością.