Dzięki temu klienci biznesowi Revoluta mogą rozpocząć przyjmowanie płatności online
Revolut uruchomił własną bramkę płatniczą. Mogą z niej skorzystać właściciele kont Revolut Business z Wielkiej Brytanii, by przyjmować płatności kartą. W przypadku plastików konsumenckich wydanych na Wyspach oraz mieszkańcom krajów należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego opłata od transakcji wynosi 1,3 proc. Dla pozostałych kart to już 2,8 proc.
Fintech wraz z bramką dostarcza API, by przedsiębiorcy mogli dostosować bramkę do własnych potrzeb, na przykład tworzyć własne widżety. Revolut obiecuje, że za pomocą nowego narzędzia można przyjmować płatności kartą z całego świata, a środki zostaną rozliczone następnego dnia. Revolut ma w tej chwili około pół miliona klientów korzystających z kont biznesowych z czego nieco powyżej 10 tys. w Polsce. To niewiele, biorąc pod uwagę, że z jego usług korzysta już ponad 13 mln osób.
Revolut ujawnił też dzisiaj kilka statystyk dotyczących transakcyjności jego systemów podczas pandemii. W okresie przedświątecznym rośnie liczba klientów kupujących online. Przybyło ich 38 proc. licząc rok do roku. Wartość tego typu wydatków wzrosła prawie o połowę, a liczba transakcji o ponad połowę.