Szacuje się, że co dziesiąte roszczenie o wypłatę odszkodowania z ubezpieczenia komunikacyjnego może być próbą fraudu
InterRisk chwali się, że zakończył wdrożenie Zintegrowanej Platformy Przeciwdziałania Przestępczości Ubezpieczeniowej UFG. Narzędzie ma wesprzeć dotychczas stosowane mechanizmy i pomóc lepiej wykrywać próby wyłudzeń z polis komunikacyjnych.
Z platformy UFG InterRisk będzie pobierał scoring, który pomoże ocenić, czy analizowane roszczenie może być fraudem. Firma skorzysta również z opracowanych przez UFG mechanizmów do wykrywania wyłudzeń, ale podstawą automatycznej detekcji mają być algorytmy wypracowane na łonie ubezpieczyciela. Połączenie obu rozwiązań ma przyspieszyć proces weryfikacji szkód oraz zwiększyć efektywność w zakresie identyfikacji przestępstw, szczególnie na wczesnym etapie – już od zgłoszenia szkody.
InterRisk jest pierwszą firmą, która wdrożyła rozwiązanie przygotowane przez UFG. Platforma jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich członków Funduszu, czyli wszystkich ubezpieczycieli sprzedających w Polsce ubezpieczenia komunikacyjne. Narzędzie, wykorzystując zaawansowane techniki analityczne (m.in. modele predykcyjne i narzędzia typu data mining), pomaga typować podejrzane roszczenia i wypłaty oraz sieci powiązań przestępczych dotykające jednocześnie wielu firm ubezpieczeniowych. Dzięki temu, że UFG zbiera dane od wszystkich ubezpieczycieli i uzupełnia je informacjami z rejestrów zewnętrznych, posiada spektrum informacji, do których pojedyncze firmy nie mają dostępu. Szacuje się, że nawet do 10 proc. roszczeń o wypłatę odszkodowania może nosić znamiona przestępczości ubezpieczeniowej. Skuteczne wykrywanie prób wyłudzeń to działanie korzystne zarówno dla ubezpieczycieli, jak i dla uczciwych klientów.