Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
W niedzielę zmiana czasu. Banki wykorzystują ten moment na prace serwisowe. Zobaczcie, z jakimi utrudnieniami musicie się liczyć

O pracach serwisowych zaplanowanych na 25 października na swoich stronach informują: ING, PKO, Intelligo, mBank, Pekao i Millennium

W nocy z soboty na niedzielę zmieniamy czas z letniego na zimowy. O 3.00 nad ranem w niedzielę należy przestawić zegarek ponownie na godzinę 2.00. Dodatkową godzinę część banków postanowiła wykorzystać na prace techniczne, przez co klienci mogą mieć kłopoty z dostępem do swoich kont w tym czasie.

O planowanych pracach serwisowych informuje ING. Od północy do 5.30 mogą się pojawić problemy m.in. z korzystaniem z bankomatów, wpłatomatów, bankowości internetowej i mobilnej czy płatności BLIK. Również PKO BP zapowiada, że od 2.00 do 4.00 nie będzie można korzystać z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes oraz płacić w sklepach internetowych za pomocą usługi Płacę z iPKO. Niedostępna będzie również aplikacja IKO, natomiast wszystkie karty wystawione przez PKO mają działać bez zmian. W tych samych godzinach utrudnień doświadczą klienci Intelligo.

Przeczytajcie także: Alior rozszerza otwartą bankowość

Z kolei klienci mBanku muszą się nastawić na to, że nie załatwią niektórych spraw nawet w niedzielę rano – płatności kartą oraz korzystanie z bankomatu i wpłatomatu będzie bowiem niemożliwe w godzinach 2.00-8.00, a aż do 10.00 nie będzie się dało zalogować na swoje konto w internecie ani skorzystać z aplikacji mobilnej.

Wygląda na to, że mniej rozległe prace modernizacyjne zaplanowały Pekao i Millennium. Ten pierwszy zapowiada, że trudności w korzystaniu z kart debetowych, bankomatów i apki PeoPay mogą wystąpić jedynie w godzinach 0.45-1.45. A z kolei w Millennium bankowość internetowa i mobilna oraz płatności BLIK zostaną wyłączone na nieco ponad godzinę – od 2.50 starego czasu do 3.10 już nowego czasu.

Banki nierzadko decydują o zaplanowaniu przerw technicznych właśnie na weekend, na który przypada zmiana czasu. Wydaje się jednak, że tym razem problemy z dostępem do konta czy użyciem karty będą znacznie mniej dotkliwe – ze względu na sytuację epidemiologiczną nie należy się spodziewać, by tej nocy karty były szczególnie aktywnie używane.

Przeczytajcie także: Visa w kilka minut zamienia telefony w terminale płatnicze

Ostatnio przerwy techniczne w działalności banków postanowił wziąć pod lupę Rzecznik Finansowy. W ocenie RF bowiem banki coraz częściej informują swoich klientów o czasowych utrudnieniach w dostępie do usług – zarówno tych związanych z pracami modernizacyjnymi, jak i wynikających z awarii systemów. Rzecznik wskazuje, że wpływają do niego skargi klientów, którzy są niezadowoleni z samej niedostępności usług oferowanych zdalnie, a także ze sposobów informowania ich o tego typu sytuacjach. W związku z tym skierował do banków oraz do Komisji Nadzoru Finansowego wnioski o informację na temat planowanych i nagłych przerw w dostępie do usług elektronicznych, by poznać skalę zjawiska i ewentualnie podjąć inicjatywy zmierzające do jego zminimalizowania.

KATEGORIA
PORADNIKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies