Tydzień Płatności Bezgotówkowych jest organizowany od 2017 r. w ramach programu edukacyjnego "Warto Bezgotówkowo"
Fundacja Polska Bezgotówkowa pochwaliła się, że została strategicznym partnerem programu "Warto Bezgotówkowo", w ramach którego prowadzony jest Tydzień Płatności Bezgotówkowych. W tym roku przypada on na okres od 19 do 23 października. Wydarzenie organizowane jest już po raz czwarty i jest pomyślane jako kampania promująca korzyści z płatności elektronicznych.
Pomysłodawcą Tygodnia Płatności Bezgotówkowych, jak i akcji "Warto Bezgotówkowo" jest Koalicja na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, zrzeszająca różne instytucje zainteresowane rozwojem płatności elektronicznych. Po raz pierwszy Tydzień Płatności Bezgotówkowych zorganizowano w 2017 r. Była to polska odpowiedź na No Cash Day, organizowany co roku przez włoskie instytucje działające w obszarze płatności bezgotówkowych.
– Z badań profesora Michała Polasika z UMK w Toruniu wynika, że 38 proc. respondentów w trakcie epidemii COVID-19 częściej korzystało z płatności bezgotówkowych. Natomiast aż jedna trzecia respondentów wskazała, że po zakończonej epidemii nowego koronawirusa zdecydowanie będą płacili bezgotówkowo. Te zmiany nawyków wymagają odpowiedniego wsparcia, edukacji społecznej – bo płatności bezgotówkowe się zmieniają. Dlatego też cieszę się, że również i w tym roku fundacja Polska Bezgotówkowa będzie aktywnie wspierać i promować Tydzień Płatności Bezgotówkowych – powiedział Mieczysław Groszek, prezes Polski Bezgotówkowej.