mAuto to nowa platforma uruchomiona przez należącą do mBanku firmę mLeasing
Należąca do mBanku spółka mLeasing uruchomiła internetową platformę mAuto umożliwiającą wybór i zakup samochodu w trybie online. Serwis mAuto pozwala także na skorzystanie z różnych opcji finansowania pojazdu nowego lub używanego, w tym przede wszystkim leasingu oraz długoterminowego wynajmu. Na platformie mAuto można też nabyć samochód "za gotówkę".
mBank pisze w komunikacie, że niezależnie od formy finansowania samochodu użytkownicy platformy mAuto mogą skorzystać z usług dodatkowych. Wśród nich wymienia się m.in. ubezpieczenia, pakiety serwisowe czy karty paliwowe. Instytucja chwali się także, że klienci mogą skorzystać z opcji charakterystycznej dla sklepów internetowych, a więc usługi dostawy pojazdu pod drzwi czy zwrotu kupionego auta. Druga z tych opcji dotyczy jednak tylko pojazdów używanych, a można z niej skorzystać w maksymalnie siedem dni od zakupu.
W nowej ofercie mAuto za ciekawostkę można uznać sposób, w jaki instytucja rozwiązała problem ze zdalnym podpisywaniem umów. Klient siedząc u siebie w domu albo biurze drukuje umowę i podpisuje dokument ręcznie w trakcie połączenia wideo z doradcą mLeasing (np. na Skype). Następnie potwierdza swoją tożsamość wysyłając na wskazane konto przelew weryfikacyjny w wysokości 1 zł. Niestety, przepisy wciąż utrudniają cyfrowe zawieranie umów leasingowych.
mAuto to kolejna inicjatywa biznesowa w obszarze sprzedaży i finansowania samochodów online. Niedawno jeden z przedstawicieli tego sektora, fintech Carsmile, poinformował o pozyskaniu dużego inwestora, czyli koncernu Naspers. Z kolei kilka miesięcy temu własną platformę online do dystrybucji samochodów pod nazwą Automarket uruchomił PKO BP.