Takie konto jest niezbędne np. do uzyskania rekompensaty za wycieczkę odwołaną z powodu pandemii
Klienci Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego i Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego mogą już korzystać z usługi login.gov.pl do zakładania konta w obydwóch instytucjach. Logowanie się do kont już istniejących będzie również możliwe dzięki Profilowi Zaufanemu.
Według danych UFG już teraz w portalu jest ponad 210 tysięcy użytkowników – osób prywatnych posiadających swoje konto. Zalogowani mogą m.in. kontaktować się z funduszem w swoich sprawach dotyczących kary za brak OC oraz regresu, uiszczać wpłaty za pośrednictwem serwisu płatności elektronicznych, na bieżąco śledzić proces likwidacji szkody oraz od ręki generować dane dotyczące historii ubezpieczeniowej przekazanej przez zakłady ubezpieczeń do bazy Ośrodka Informacji UFG i pobierać te informacje w jednej z trzech wersji językowych.
Konto w TFG może okazać się przydatne w nadchodzących miesiącach, kiedy prawdopodobnie większa niż zazwyczaj liczba klientów biur turystycznych będzie chciała skontaktować się z Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym. Od momentu wejścia w życie ustawy umożliwiającej zwrot podróżnym kosztów imprez odwołanych z powodu pandemii właśnie zdalna droga kontaktu będzie niezbędna do uzyskania rekompensat, o czym pisaliśmy niedawno w serwisie cashless.pl. W ostatnich dniach założonych zostało kilkadziesiąt tysięcy nowych kont.