Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Asseco pomoże stworzyć bank w sześć minut. Zobaczcie, czym jest Asseco Bank out of the Box

Rozwiązanie Asseco BooX zostało zaprezentowane podczas dzisiejszej konferencji Asseco Banking Forum

Asseco uruchomiło platformę procesową i technologiczną do sprzedaży oraz obsługi produktów finansowych. Rozwiązanie Asseco BooX (Bank out of the Box) działa w chmurze i jest dostępne w modelu subskrypcyjnym. Może być wykorzystane do przebudowy lub modernizacji działającego banku, a także być zalążkiem do budowy nowej instytucji.

Przeczytajcie także: Przelewy ekspresowe w czasie pandemii

Platforma została przedstawiona podczas konferencji Asseco Banking Forum, która toczyła się wokół pytania: "Cyfrowy bank w 6 dni – budować czy remontować?". Jak przekonywał Tomasz Blicharz, BooX Product Marketer w Asseco, podczas prezentacji produktu, z BooXem można scyfryzować bank nie w sześć dni, a w sześć minut. Platforma zdaniem twórców jest bowiem rozwiązaniem w pełni dojrzałym i gotowym do uruchomiania oraz obsługi procesów bankowych. Neobanki, banki w procesie konsolidacji, sandboxy testowe i rozwiązania typu marketplace mają w niej znaleźć dobre narzędzie do sprawdzania hipotez biznesowych i udowadniania słuszności przyjętego przez siebie modelu. Z kolei podmioty już obecne na rynku mają wykorzystywać takie jej cechy jak model subskrypcyjny czy praca w piaskownicy technologicznej do testowania oraz uruchamiania nowych usług.

Jak twierdzi Asseco, BooX to pierwsza operacyjna platforma technologiczna zawierającą zdefiniowany komplet procesów przeznaczonych do obsługi produktów finansowych z możliwością dostosowania do działania na praktycznie każdym rynku. Firma daje klientom do dyspozycji gotowe procesy oraz szablony produktów bankowych, zapewniając przy tym stały monitoring otoczenia regulacyjnego, stabilność produkcyjną i dostęp do rozwiązań opracowanych w ramach Asseco Innovation Hub, np. voicebotów. Asseco jest już po pierwszym wdrożeniu – platforma została udostępniona w Banku Spółdzielczym w Lubaczowie oraz Banku Spółdzielczym w Płońsku.

Przeczytajcie także: Pięć wywiadów na pięciolecie Cashless

Prezentację nowego rozwiązania Asseco poprzedziła debata ekspertów, którzy zastanawiali się, czy w perspektywie 10-20 lat banki będą jeszcze potrzebne, jaka jest ich relacja z fintechami i w jaki sposób powinny sprostać wyzwaniu cyfryzacji. Remontować, czyli transformować swój podstawowy biznes, czy też budować od nowa, tworząc nowy projekt obok swojej głównej działalności?

Przedstawiciele sceny fintechowej – Piotr Gawron z Dragon Services i Mirosław Forystek z Vodeno – przekonywali, że niejednokrotnie lepiej swój projekt cyfryzacyjny realizować poza sztywnymi strukturami banku, co przy wsparciu zewnętrznych firm ma być procesem łatwym i obarczonym niskim ryzykiem. Z kolei bankowcy podnosili, że choć stworzenie nowego narzędzia może odpowiedzieć na potrzeby biznesowe, to nie rozwiązuje zasadniczego problemu. – Naszym celem na końcu jest to, żeby nasz bank był nowoczesnym bankiem – zaznaczał Marek Lenz, szef działu IT w Pekao. Tymczasem przeprowadzanie transformacji wewnątrz dużej organizacji jest trudne i może napotykać na opór. Niezbędna do tego jest zmiana myślenia, o której mówił Łukasz Dziekan, członek zarządu Allegro Pay: trzeba odejść od myślenia, że IT to koszt, technologia to dziś profit.

Serwis cashless.pl konferencję Asseco Banking Forum objął patronatem medialnym.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies