Cyberprzestępcy rozsyłają maile z informacją o rzekomym zablokowaniu dostępu do rachunku
PKO BP ostrzega przed wiadomościami, w których oszuści podszywają się pod bank. Informują w nich o zablokowaniu dostępu do rachunku i nakłaniają do kliknięcia w link w celu jego przywrócenia. To kolejny komunikat, w którym bank uczula swoich klientów, aby nie padli ofiarą cyberprzestępców.
Bank przestrzega, by nie klikać w link, nie odpowiadać na wiadomość, a najlepiej od razu ją usunąć. Skorzystanie z linku może sprawić, że klient utraci dane, kontrolę nad kontem bankowym, komputerem lub smartfonem.
PKO BP pokazało, jak wygląda wiadomość wysłana przez cyberprzestępców. Jako nadawca maila widnieje "ipkopl zespół", a adres, z którego korespondencja jest wysyłana, to instytucje@pko.pl. Temat brzmi: "konto zostało zwieszone".
Klienci, którzy kliknęli w link zawarty w wiadomości i podali jakiekolwiek dane na stronie przypominającej serwis iPKO, powinni skontaktować się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60.
Instytucja przypomina, aby zachować ostrożność i mieć ograniczone zaufanie do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku. Przy logowaniu do serwisu banku najlepiej wprowadzać adres strony ręcznie oraz sprawdzać jego poprawność (właściwy adres to ipko.pl).