Za projektem CyberCasco stoi Mondial Assistance, firma z grupy Allianz
Wystartowała platforma CyberCasco oferująca zestaw usług związanych z cyberbezpieczeństwem: ochronę urządzeń przed atakami, ubezpieczenie skutków ewentualnego incydentu oraz wsparcie wizerunkowe po zdarzeniu. Za projektem stoi Mondial Assistance, firma z grupy Allianz.
Nowa oferta jest skierowana do klientów indywidualnych, mikrobiznesów oraz małych i średnich przedsiębiorstw. W pakiecie Dom klient zyskuje ubezpieczenie z sumą od 5 do 20 tys. zł, wsparcie prawne po ataku oraz cyberochronę swoich urządzeń – komputera i smartfonu (z Androidem), dostarczaną przez Veronym. Dostępna w chmurze ochrona informatyczna (device security), wykorzystująca m.in. analitykę behawioralną, ma zapobiec atakom typu malware, ransomware czy expolit, phishingowi, atakom z nośników danych czy z ruchu sieciowego. Pakiet jest dostępny w modelu subskrypcyjnym, od 219 zł rocznie.
Osoby wykonujące wolne zawody oraz jednoosobowe firmy mogą sięgnąć po pakiet Mikrobiznes. Znajdą w nim taką samą ochronę jak w pakiecie Dom, tyle że suma ubezpieczenia to minimum 100 tys. zł, a maksimum 500 tys. zł. Dodatkowo jeśli wizerunek przedsiębiorcy bądź osoby prywatnej zostanie nadszarpnięty w wyniku incydentu (np. wycieku danych jego klientów), agencje PR i kancelarie zadbają o jego poprawę. Cena za pakiet zaczyna się od 319 zł rocznie.
Z kolei oferta kierowana do małych i średnich przedsiębiorstw jest poszerzona o dodatkowy zakres ochrony informatycznej. Klient zyskuje dostęp do zintegrowanych rozwiązań z takich firm jak Crowdstrike i Palo Alto Networks, w jednej platformie w ramach usługi chmurowej. Od ręki dostaje też dostęp do Veronym Security Suite – zestawu narzędzi zwiększających cyberbezpieczeństwo. Infrastruktura firmy klienta jest także całodobowo monitorowana pod kątem ewentualnych incydentów. Również ten wariant dostępny jest od 319 zł rocznie.
Pakiety można kupić na stronie cybercasco.pl. Aby rozpocząć korzystanie z wariantów Dom i Mikrobiznes, wystarczy zainstalować dwie – jak przekonuje firma – przyjazne aplikacje dostępne na samoobsługowym portalu dla klientów.