Aplikacja Warta Mobile działa od 2015 r., a od dwóch lat można z niej korzystać także w wersji webowej
Warta podaje, że w okresie pandemii wzrosło zainteresowanie jej aplikacją do zdalnej likwidacji szkód. Wskaźnik szkód likwidowanych za pośrednictwem Warty Mobile sięga w niektórych tygodniach 70 proc., podczas gdy jeszcze na początku roku w ten sposób załatwiano 50-55 proc. tego typu spraw.
Warty Mobile może użyć zarówno klient Warty przy zgłaszaniu szkód majątkowych i osobowych, jak i ktoś, komu szkodę wyrządziła osoba ubezpieczona w Warcie. Aplikacja nie wymaga instalacji na smartfonie. Można ją uruchomić z dowolnej przeglądarki internetowej na urządzeniu mobilnym lub komputerze.
W aplikacji można sprawdzić status sprawy, a także skontaktować się z opiekunem szkody. Już blisko 400 tys. klientów, którzy używali Warta Mobile, skorzystało z funkcji czatu. W aplikacji dostępna jest również funkcja załączania zdjęć, dzięki którym w wielu przypadkach nie ma konieczności przeprowadzania fizycznych oględzin na miejscu zdarzenia. Skraca to czas wyceny szkody i podjęcia decyzji co do wypłaty odszkodowania.