Nowa usługa Quicko ma pojawić się na rynku w I kw. przyszłego roku
Quicko to polski fintech znany dotąd głównie z dostarczania zbliżeniowych gadżetów płatniczych. Z jego usług mogliście korzystać nabywając np. opaskę płatniczą Dipocket czy zamawiając swojemu dziecku "żyrafkę" w PKO BP (bank oferował swego czasu pod postacią maskotki w kształcie żyrafy brelok płatniczy dla najmłodszych klientów). Teraz Quicko otwiera nowy rozdział w swojej historii. Chce wejść na rynek z zupełnie nową usługą, na co pozwala jej wpis w prowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego rejestrze małych instytucji płatniczych oraz licencja wydawcy kart zdobyta w organizacji Mastercard.
Jak wynika z deklaracji Sebastiana Swobody, który od 1 września bieżącego roku jest nowym prezesem spółki, już w I kw. 2021 r. klienci będą mogli zainstalować na swoich smartfonach nową aplikację Quicko. Z aplikacją powiązana będzie karta, która będzie mogła mieć postać wirtualną lub tradycyjną plastikową. Dodatkowo z aplikacją będzie można połączyć opaskę fitness, sprzedawaną pod marką Quicko i wyposażoną w zbliżeniowe płatności mobilne. Wszystkie te elementy nowej oferty polskiego fintechu mają być dostępne dla użytkowników urządzeń zarówno z systemem Android jak i iOS.
Do kogo Quicko będzie kierować swoją nową ofertę? – Naszymi usługami chcemy zainteresować przede wszystkim młodych, aktywnych fizycznie klientów indywidualnych, poszukujących opaski fitness tańszej niż rozwiązania dostępne na rynku, a jednocześnie wyposażonej w płatności mobilne – mówi serwisowi cashless.pl Sebastian Swoboda. Dodaje, że Quicko oferować też będzie rachunki płatnicze dla małych i średnich firm poszukujących alternatywy dla dostępnych na rynku usług bankowych.
Ze słów prezesa Quicko wynika, że elementem oferty fintechu będą też m.in. płatności P2P. W przyszłości spółka chce też zaoferować rozwiązania umożliwiające realizację przelewów międzynarodowych i tanich płatności zagranicznych. Rozwój oferty ma być możliwy dzięki licencji krajowej instytucji płatniczej, o którą firma stara się w KNF. Jak wspomniałem, debiut nowego Quicko planowany jest na I kw. 2021 r. Wtedy mają być też znane szczegółowe warunki cenowe oferty.