Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Liczba płatności Apple Pay i Google Pay wzrosła, mimo blokady gospodarki. Nowe dane cashless.pl za II kw. 2020 r.

Na wzrost liczby zbliżeniowych płatności mobilnych zapracowali przede wszystkim klienci mBanku

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w okresie od kwietnia do czerwca bieżącego roku klienci banków z Polski za pomocą zbliżeniowych płatności mobilnych wykonali ponad 61 mln transakcji. W liczbie tej znalazły się płatności w sklepach stacjonarnych zrealizowane przy użyciu takich systemów jak Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay, Google Pay oraz HCE (zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacjach bankowych).

Przeczytajcie także: Rośnie liczba użytkowników płatności mobilnych

Wynik osiągnięty w II kw. bieżącego roku oznacza wzrost liczby transakcji w porównaniu z poprzednim kwartałem o ok. 1,7 mln mimo tego, że przez cały kwiecień i dużą część maja wiele firm objętych było blokadą gospodarczą. Co ciekawe na wzrost transakcji zbliżeniowych zapracowali przede wszystkim klienci mBanku, którzy wykonali ich w porównaniu z I kw. 2020 r. o 2,5 mln więcej. Większość pozostałych banków objętych analizą cashless.pl odnotowała niewielkie spadki. Dla porównania w II kw. 2019 r. klienci banków wykonali ok. 38 mln zbliżeniowych płatności mobilnych.

Przeczytajcie także: W ING Google Pay także dla firm

Na koniec trzeba zaznaczyć, że w rzeczywistości transakcji przy wykorzystaniu zbliżeniowych systemów płatności mobilnych musi być więcej, niż wynika to z danych publikowanych przez cashless.pl. Duża część banków wciąż nie podaje swoich statystyk w tym zakresie. W gronie tym są m.in. największy na rynku PKO BP a także ING Bank Śląski, BNP Paribas czy Getin. Natomiast dane na temat liczby użytkowników płatności mobilnych znajdziecie w tekście Apple Pay i Google Pay w Polsce. Ze zbliżeniowych płatności mobilnych korzysta już ponad 3,3 mln osób.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies