Uruchomiona przez BNP Paribas w ubiegłym miesiącu EVA ma pomagać załodze banku w codziennej pracy
BNP Paribas chwali się uruchomieniem pierwszego samouczącego się programu, który pomaga pracownikom w realizacji codziennych zadań. Celem czatbota EVA jest wspieranie załogi w procesach zakupowych. Program dostępny jest w specjalnej aplikacji, za pomocą której pracownicy BNP Paribas mogą rozmawiać z EVĄ, pytać o zamówienia, składać wnioski i zamawiać np. akcesoria biurowe.
BNP Paribas podaje, że EVA uczy się poprzez zadawanie pytań i zapamiętywanie odpowiedzi. Działa więc na zasadzie, że im więcej pytań jej się zada, tym jej możliwości będą rosnąć. EVA zna wiele języków i potrafi na przykład żartować. BNP Paribas chce wykorzystać doświadczenia z tego wdrożenia, by zastosować sztuczną inteligencję także w innych obszarach działalności banku.
Funkcjonujące na polskim rynku banki coraz częściej eksperymentują ze sztuczną inteligencją i robotyzacją. Na razie jednak zwykle są to niewielkie projekty, usprawniające pojedyncze procesy, tak jak opisana tu EVA w BNP Paribas. Niedawno podobnym projektem pochwalił się Bank Pocztowy. Jego Lady Robot zajmuje się m.in. aktualizacją na stronie internetowej danych dotyczących godzin pracy oddziałów. Natomiast ING zapowiedział, że uruchomi robota Investo, który będzie pomagał klientom w zarządzaniu portfelem inwestycyjnym.