Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Sztuczna inteligencja w BNP Paribas. Czatbot EVA to pierwszy samouczący się program wykorzystany przez ten bank

Uruchomiona przez BNP Paribas w ubiegłym miesiącu EVA ma pomagać załodze banku w codziennej pracy

BNP Paribas chwali się uruchomieniem pierwszego samouczącego się programu, który pomaga pracownikom w realizacji codziennych zadań. Celem czatbota EVA jest wspieranie załogi w procesach zakupowych. Program dostępny jest w specjalnej aplikacji, za pomocą której pracownicy BNP Paribas mogą rozmawiać z EVĄ, pytać o zamówienia, składać wnioski i zamawiać np. akcesoria biurowe.

Przeczytajcie także: ING uruchomi robota Investo

BNP Paribas podaje, że EVA uczy się poprzez zadawanie pytań i zapamiętywanie odpowiedzi. Działa więc na zasadzie, że im więcej pytań jej się zada, tym jej możliwości będą rosnąć. EVA zna wiele języków i potrafi na przykład żartować. BNP Paribas chce wykorzystać doświadczenia z tego wdrożenia, by zastosować sztuczną inteligencję także w innych obszarach działalności banku.

Przeczytajcie także: Lady Robot pomaga pracownikom Banku Pocztowego

Funkcjonujące na polskim rynku banki coraz częściej eksperymentują ze sztuczną inteligencją i robotyzacją. Na razie jednak zwykle są to niewielkie projekty, usprawniające pojedyncze procesy, tak jak opisana tu EVA w BNP Paribas. Niedawno podobnym projektem pochwalił się Bank Pocztowy. Jego Lady Robot zajmuje się m.in. aktualizacją na stronie internetowej danych dotyczących godzin pracy oddziałów. Natomiast ING zapowiedział, że uruchomi robota Investo, który będzie pomagał klientom w zarządzaniu portfelem inwestycyjnym.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies