Z rozwiązania wykorzystującego aplikację mobilną i kody QR mogą korzystać klienci pierwszych banków spółdzielczych
Novum, firma, która dostarcza oprogramowanie m.in. do banków spółdzielczych, pochwaliła się wdrożeniem zupełnie nowego na polskim rynku procesu wypłaty gotówki z bankomatów. Dzięki wykorzystaniu aplikacji mobilnej i kodu QR wyświetlanego na ekranie bankomatu, gotówkę można podjąć bez dotykania ekranu czy klawiatury tego urządzenia. Oprócz tego więc, że transakcja trwa krócej niż przy wykorzystaniu karty lub Blika, ma być bezpieczniejsza z punktu widzenia ryzyka zakażenia np. koronawirusem.
Nowe rozwiązanie jest dostępne dla klientów wybranych banków spółdzielczych z grupy BPS i SGB w ich własnych bankomatach. Aby z niego skorzystać, należy używać aplikacji mobilnej Nasz Bank z funkcją smartKARTA. Novum deklaruje, że aktualnie trwają wdrożenia nowej usługi w 150 bankach spółdzielczych w kraju. Pierwszą instytucją, która ją zaimplementowała, był Bank Spółdzielczy z Łukowa. Rozwiązanie ma pozwalać nie tylko na wypłaty, ale także wpłaty gotówki bezpośrednio na rachunki bieżące, z czasem księgowania liczonym w sekundach.
Jak to działa w praktyce? Transakcja definiowana jest w aplikacji mobilnej, a ekran bankomatu służy wyłącznie do potwierdzenia transakcji, poprzez zeskanowanie smartfonem wyświetlanego na nim QR kodu. Operacja ma być błyskawiczna, a klient bez dodatkowych czynności może odebrać gotówkę. W aplikacji Nasz Bank dostępny jest opis transakcji oraz historia przeprowadzonych operacji. W apce klient potwierdza przeprowadzaną operację wpłaty lub wypłaty za pomocą mobilnej autoryzacji. Poniżej filmik reklamujący smartKARTĘ.