Na razie z nowych usług cieszyć się mogą użytkownicy telefonów z systemem operacyjnym Android
Jeden z czytelników cashless.pl doniósł, że w markecie Google Play znajduje się ważna aktualizacja aplikacji mobilnej PKO BP. Sprawdziłem i rzeczywiście, już można pobrać najnowszą wersję IKO, która zawiera kilka ciekawych usług. Najważniejszą z nich wydaje się być opcja umożliwiająca nowym klientom założenie rachunku. Weryfikacja tożsamości odbywa się za pomocą zdjęcia dowodu osobistego oraz selfie.
Przypomnę, że taka usługa to dziś już standard na polskim rynku. Przyspieszenie wdrożeń w tym obszarze nastąpiło kilka miesięcy temu, gdy w wyniku pandemii koronawirusa banki straciły w zasadzie możliwość akwizycji nowych klientów w tradycyjny sposób. W ostatnim czasie funkcję otwierania rachunków przez aplikację wprowadziły takie instytucje jak m.in. Credit Agricole, BNP Paribas, Millennium, ING czy mBank. Wcześniej opcja była już dostępna w Pekao.
Natomiast wśród innych nowości, jakie możecie znaleźć w najnowszej wersji aplikacji IKO na Androida, jest asystent głosowy. To nie jest zaskoczenie, bo kilka tygodni temu PKO BP ogłosił rozpoczęcie testów takiej usługi, a pierwsi klienci mogli zacząć z niej korzystać. Ale teraz dostęp do asystenta głosowego mają już wszyscy użytkownicy IKO na urządzeniach z Androidem.
Oprócz tego w aplikacji PKO BP zmieniono sposób nawigacji, przy wykorzystaniu nowego menu górnego i dolnego. Wprowadzono także zmiany do mobilnej autoryzacji – po zalogowaniu do apki od razu zyskuje się dostęp do akceptacji transakcji. Wcześniej jeśli nie otworzyło się mobilnej autoryzacji przez wiadomość push, należało po zalogowaniu do IKO wcisnąć ikonę "dzwoneczka".